søndag den 6. juli 2014

Lutter lækkerier


 Endelig blev det sommerferie.
Som noget af det første gik jeg på posthuset og hentede en pakke fra Jane .
Det er ligesom juleaften at åbne for den - nok ved jeg hvad jeg har bestilt,
men kvaliteten kendte jeg ikke. Og det var spændende.

Skuffet blev jeg bestemt ikke. Den nye håndfarvede Uld/silke er bare SÅ lækker.
jeg har tænkt den til en zig zag tunika af Marianne Isager - den fra a la Carte 1. 
Jeg kan næsten ikke vente med at komme igang.

Jeg vil gerne reklamere lidt for frujensensunikum. 
Der er så mange garnbutikker på nettet efterhånden, og det kan være svært at vælge, 
ikke mindst fordi man ikke kan 'mærke' garnets kvalitet. 
Hos Jane lever kvaliteten altid op til forventningerne - eller (som i dette tilfælde) overstiger den. 

Og så er det hyggeligt med en lille håndskreven hilsen. 
Buketten er de første roser fra haven.
De er lidt sene i år. 
En blanding af rådyr og tørke, vil jeg tro. 

Og farverne står  vist fint til garnet….


 Inden jeg når så langt som til zig zaggerne
er der lige et andet projekt der skal strikkes.
Min gamle, demente mor er altid så interesseret i hvad jeg nu har på pindene.
Og nu vil jeg glæde hende med en  sød sommerbluse af Stines kreation.

Min mor har set modellen og synes den er så fin - men den skal være højere i halsen.
Så det bliver den - og da mor er en frysling, bliver den strikket i højlandsuld, og ikke bomuld. 


 Husker I min silketunika fra Katrinelund ?
Jeg viste den på bloggen for et par indlæg siden. Det var mit Mallorca-strik. 
Den blev simpelthen for lang, og jeg kunne ikke blive dus med den. 

Nu har jeg pillet det meste af den nederste stribe op, og synes selv det passer bedre i længden.
Jeg havde nogle overvejelser omkring at lave den lige forneden 
- at strikke til i siderne a la 'Klitter' af Anette Danielsen. 

Det kan jeg stadig nå - men i første omgang vil jeg lige se, om ikke jeg kan blive glad for den som den er nu, for den model har også sin charme. Så længe spidsen ikke er alt for spids.


10 kommentarer:

Camilla Bilgaard sagde ...

Som du jo tryller med garn, og elsker din sans for kvalitet hvad angår garn :D

Birgitte Graversen sagde ...

Det ser godt nok lækkert ud.
Det må prøves en dag ;-)

Lydert sagde ...

Dit nye ser spændende ud, farverne er godt nok skønne.
Forhåbentlig kommer du til at bruge din bluse, nu da den er blevet kortere, flot er den jo

Madame sagde ...

Hvor er det dejligt, at du har sommerferie nu! Det nye garn ser skønt ud :-)

Mette G. sagde ...

Flotte farver på det nye garn! Ser utroligt lækkert ud. Håber, at blusen nu kan bruges :-)

Lilli sagde ...

Rene lækkerier i skønne farver:-) så kan ferien bare komme an....dejligt du er blevet gladere for tunikaen, håber du kommer til at bruge den.
Og GOD FERIE:-))

Aslaug/Strikkefåret sagde ...

Lidt "juleaften" er nu dejligt også om sommeren ;) Garnet ser meget lækkert og flot ud.
Håber du bliver mere glad for modellen nu du har gjort den kortere

Fru Knudsen sagde ...

Skønne farver, fortsat god ferie

Fru Olsen sagde ...

Også jeg har købt garn hos Fru JensensUnikum og med stor tilfredshed. Jeg er helt vild med din stribede tunika med spids. Sådan en kunne jeg godt tænke mig at alve. Er den strikket oppefra og ned?

Fru Olsen sagde ...

Også jeg har købt garn hos Fru JensensUnikum og med stor tilfredshed. Jeg er helt vild med din stribede tunika med spids. Sådan en kunne jeg godt tænke mig at alve. Er den strikket oppefra og ned?