torsdag den 5. juni 2014

Mere Bred Bluse med smalle ærmer - og et drama forhåbentlig afværget


Nu fik jeg også lavet en til mig selv ..
nemlig en  blå udgave af 'Bred bluse med smalle ærmer' 
(læs mere for faktaboks :  her )

Desværre fik jeg ikke lige bandarolen med hjem fra sommerhus,
så jeg kan ikke oplyse jer hvad farven hedder.  
Men jeg mener den lægger sig tæt op af den, der foreslås i 
Stines opskrift i Hendes verden nr 6 2014.


Jeg er rigtig glad for blusen, der sidder perfekt.
Den er lagt i kufferten til Mallorca - smutter derned en tur i morgen  ;o)
Også selvom Danmark aldrig bliver skønnere end der er lige nu.

Med lidt held kan der komme et par modelfotos, skudt under sydligere 
himmelstrøg i næste uge.


Så håber jeg mine nye 'lejere' herhjemme kan klare sig selv så længe ..

Der er kommet beboere i det lille fuglehus, som min venindes far lavede til mig til jul.
Ikke at jeg havde regnet med beboere..

Jeg troede ærligt talt ikke der ville være interesse, 
når huset  blev sat på en vestvendt væg. 

Men der tog jeg fejl.
Og desværre for fuglene, havde jeg kun sat bunden fast med nogle små stifter,
der ikke på nogen måde er holdbare. 
(som sagt: jeg satte huset på den vestvendte væg tæt ved terrassen som dekoration 
- og regnede ikke med beboere).

Nu bor der en musvitfamilie, og det er rigtig hyggeligt.
De voksne har travlt - suser frem og tilbage dagen lang.
Og de små pipper højlydt derinde.

Og - UPS - bunden begyndte at løsne sig… 
I kan se det på billedet. 
Skrækscenariet var, at den ville falde ud med unger og alting.
Det ville jeg ikke kunne bære - og så på grund af at jeg har sat bunden ordentligt fast  :o/

Så jeg måtte gribe til andre metoder …
en lang blomsterpind blev sat i spænd - og så må det bære eller briste. 
Nok ikke lige som arkitekten havde udtænkt det - men sådan må det være
indtil de flyver fra reden, de små  :o)



22 kommentarer:

Lilli sagde ...

Dejlig bluse - sikker på den er et hit :-) og lyder skønt med en lille ferie - nyd det:-) ja DK er skønt nu men også skønt at komme ud og se andre steder... Held og lykke med småfolkene ;-)

Pernille sagde ...

Det er en rigtig fin bluse, dejlig at medbringe en ny model på ferie. Rigtig god ferie :-)
Godt du har sørget godt for dine nye beboere inden :-)

Strikkeglæde sagde ...

Den brede trøje med de smalle ærmer ser god ud, jeg glæder mig til modelfotos fra varmere himmelstrøg.

Løsningen med fuglehuset er fantastisk!!

Fru Jensens unikum sagde ...

Håber du og Ulla får jer enkelt vidunderlig ferie på.
Blusen er super lækker og farven rigtig god

Gitte K sagde ...

Gad godt det var mig der skulle en tur syd på, trøjen er mindst lige så smuk i denne farve er sikker på den kommer til at være perfekt på sommeraften.

Citronmoster sagde ...

Den ser skøn ud din trøje. Rigtig god ferie og godt du fandt en løsning med gulvet i fuglehuset :)

vibstrik sagde ...

Hvor er den flot:-) Dejlig farve, og garanteret endnu flottere på. Rigtig god tur.

Eva sagde ...

Sikke en skøn bluse. Og kreativ løsning med musvitboet:)

God tur sydpå.

fru westerskov sagde ...

Lækker bluse. Rigtig god tur til syden.

Madame sagde ...

Rigtig god ferie, Mona! Sikke en skøn bluse og smart løsning på fuglehuset :-)

Marianne sagde ...

den bluse ser fantastisk ud .... og super løsning med fuglehuset :)
rigtig go ferie

Susan sagde ...

God ferie :) Og godt, at du får reddet reden :-)

Mette G. sagde ...

Den er altså bare skøn. Har stået på hovedet for at finde tillægget. Jeg ved, at jeg har det, men hvor ;-) Rigtig god ferie.

Lydert sagde ...

Nu er I jo nok rejst, men alligevel: Ha' en fantastisk ferie :-)

Jette sagde ...

Den er altså vildt flot den bluse, må se om den kan komme ind på listen. Held og lykke med familieforøgelsen og rigtig god ferie.

Fru Knudsen sagde ...

Super løsning på "bundfald", glæder mig til at se model foto, og i øvrigt rigtig god ferie

Fru Knudsen sagde ...

Super løsning på "bundfald", glæder mig til at se model foto, og i øvrigt rigtig god ferie

Hanne Rimmen sagde ...

Så er den løst ;o)
Der er ikke noget som alternative løsninger, når bare de virker haha ...
skøn trøje igen, igen. Den bliver sikkert sommerens hit.

Strikkeheksen sagde ...

Flot redning, Mona ;-) Super lækker bluse, den kan ikke undgå at blive et hit. Rigtig god tur - glæder mig til at høre om den :-)

Irene sagde ...

Jeg ønsker jer en rigtig dejlig tur.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hvor ser den fin ud din bluse, og tak for alle de skønne billeder du har taget af den. Jeg glæder mig til at se billederne fra din ferie.
Jeg tillader mig at lave et link til dig og låne et af dine billeder, håber at det er ok?, kh. Stine

Lone M sagde ...

Den er så skøn.. vild med mønstret.. og sikke ferie du har haft..

Lone