lørdag den 14. juni 2014

Hjemme igen efter perfekt ferie ..


En uges dejlig ferie på Mallorca er nu ovre,
og jeg hygger mig med at gennemse alle mine fotos.

Og der er mange.

Det er herligt med lidt efterdønninger fra ferien, og inden jeg viser mit nye strikketøj frem 
+ viser jeg modelfotos 'on location Mallorca' af den 'brede bluse med smalle ærmer' som lovet,
synes jeg lige at jeg lige vil vise jer et lille udvalg af feriebillederne.

- og bagefter vil jeg glæde mig til at gå på rundtur i blogland 
og blive opdateret på hvad der er sket mens jeg var væk.

Advarsel - billedspam forekommer  :o)


Vi boede i Cala Major på hotel Luabay - ren luxus.
Intet har vi skullet lave hele ugen - ud over at hygge og slappe af.
Og det gjorde vi så i stor stil.

Jeg var afsted sammen med min søster Ulla
og vi kunne nok komme overens omkring hvordan live skal leves på ferien  :o)

Billedet af mig i den stribede kjole er taget i Valdemossa
- kjolen strikkede jeg for et par år siden. Model fra Kreativ Strik. 


 Og vi har nok også ca samme smag i 'ferieparadis' som den spanske konge,
for ferien blev trilbragt få hundrede meter fra hans sommerslot 'Marivent'
der her ses under fuldmånen.


Vi havde lejet en bil, så vi kunne komme omkring på egen hånd.
Vi var på tur i bjergene til Valdemossa og Soller,
og tirsdag var vi på marked i Alcudia.

Onsdag skulle vi have været på marked i Sineu - men der ville bilen pludselig ikke starte,
så de planer måtte opgives.
I stedet tog vi en ekstra dag ind til Palma.


Denne lækre frokostret måtte foreviges.
Laksetatar på en bund af guacomole. Lækkert, lækkert.
Og udsigten fra vores hotelbalkon måtte også lige med…
(et herligt sted at sidde og strikke, i øvrigt)

De nederste billede til venstre er fra Palma,
hvor vi stødte på dette ældgamle oliventræ. 
Her er vist frit råderum til fantasien - 
og til slut en skøn aftenstemning fra stranden.



13 kommentarer:

Madame sagde ...

Sikke nogle vidunderlige billeder - dejligt at I har haft en rigtig god ferie. Håber du viser flere billeder fra jeres ferieparadis. Jeg har også engang boet i Cala Major :o)

Fru Knudsen sagde ...

Godt i har haft en super ferie. Fine billeder fra et skønt sted, der har jeg også ferieret en gang

Strikkeheksen sagde ...

Det ser virkelig fantastisk ud, Mona - det var vidst lige, hvad du trængte til :-) Glæder mig til vi ses :-)

Emmy sagde ...

Fine billeder, det ser ud til at have været en rigtig hyggelig ferie. Skønne billeder du har taget :-)

Lilli sagde ...

Sikke dog nogle skønne billedet fra en dejlig ferie:-) får da lyst til at komme ned og se denne verden også....velkommen hjem ;-)

fru westerskov sagde ...

Sikke skønne feriebilleder. Glæder mig til det bliver min tur, og oven i købet til samme by.

Lydert sagde ...

Velkommen tilbage. Sikke nogle dejlige billeder, der ser rigtig skønt ud

Mette G. sagde ...

Dejligt med en skøn ferie. Man kommer da godt nok til at længes, når man ser på de skønne billeder :-)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Det ser rigtig skønt ud :-9

GitteBlinkilde sagde ...

Dejlige billeder og det ser ud til at har haft en fantastisk ferie <3

Strikkefuglen sagde ...

Dejlige billeder det lyder som en skøn tur ;-).

Irene sagde ...

Sikke skønne billeder. Man kan rigtig se hvor dejlig en ferie det har været.

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Hvor skønt med ferie på Mallorca - dejlige billeder :)
Tak for kigget!