lørdag den 21. juni 2014

Endnu en kreation - meeen ..


Min feriestrik er nu blevet færdig
Og - hmmm - jeg ved ikke rigtig ..

Jeg faldt for modellen, da jeg var til fiberfest i Ry for et par måneder siden.
Modellen hang hos Katrinelunds stand, hvor den var strikket op i orange og pink.
Og jeg faldt pladask. Trodsede garnembargo og alt, og købte garn og opskrift med hjem.
Og det er da også en rigtig sød model.

Men om det er min strikkefasthed (jo, jeg lavede prøve),
eller hvad - så synes jeg den blev for åben i halsen, og for lang.
Længden kom på efter vask - før det var det mere tilpas.
Hmm - Og så ved jeg ikke rigtig med det læg, der er nederst i ryggen. 
Jeg tror ikke det er tilsigtet i opskriften heller - men sådan blev det.
Spidsen er temmelig spids - skal jeg lave den igen, vil jeg nok dæmpe den noget.


Men lad os nu se. Som en slags kjole på en lun sommerdag kan den nok godt blive fin.
Og farven er jeg glad for.
Et par korte gamacher under, så går det nok. 
Og så vænner jeg mig nok også til den åbne ryg…
Jeg strikkede str L - og den skulle nok ikke have været mindre.


Faktaboks:

2 ngl a 100 g Soft Silk, BC garn støvet blå
1 ngl a 100 g Soft Silk BC garn turkis
pinde nr. 3,5
opskrift fra Lene Petersen, Katrinelund
Strikketid : 14 dage, heraf 1 uges ferie.

hot or not - lad os nu se ..  farvemæssigt hot.

Blusen prøves midtvejs. 

12 kommentarer:

Fru Jensens unikum sagde ...

Den er blevet rigtig fin ,dog synes jeg også den er til den lange side, det sker desværre ind imellem ,nok mest med soft silken.
Farverne er super gode

vibstrik sagde ...

Deb er rigtig flot:-) Håber du bliver glad for den. Jeg tror den kan bruges på mange gode måder.

Eva sagde ...

Jeg tror nu, at den kan blive "hot" som sommerkjole med korte gamacher. Rigtig fin farve.

Rikke sagde ...

Den er så fin . Og den åbne halsudskæring (og ryg) gør den superfin!

Madame sagde ...

Den bliver rigtig fin som kjole med gamacher, der når lige under knæet - sikke nogle skønne farver!

Lydert sagde ...

Jeg synes, den klæder dig rigtig godt. Farven er fantastisk til dig.
Det er selvfølgelig ærgerligt, når strik ikke bliver som forventet, men jeg ville bruge den med gamacher hele sommeren. Udskæringen synes jeg er virkelig flot

Strikkeheksen sagde ...

Ja, jeg kan kun tilslutte mig koret, synes den er superflot til dig - både farve, men også længde :-) Jeg håber, du kommer til at bruge den, men i sidste instans er det jo dig, der skal føle dig godt tilpas i den :-)

eKirsten sagde ...

Synes den er flot, men den meget åbne ryg ville også irritere mig. Synes i øvrigt, at det tit er et problem med silke, at det vokser i længden efter vask.

Jette sagde ...

Superflotte farver, men kan godt se hvad du mener, den bare ryg ville jeg blive træt af og har før lavet noget i en spids der heller ikke ville sidde som jeg ville. Kan du ikke lave den kortere, eller er den strikket nedefra.

pspgirl sagde ...

wow syntes den er superflot .... skønne farver. Brug den som tunika enten med gamacher eller en luftig nederdel .... halsen er jeg vild med ...spidsen bagtil er måske lige spids nok ...men gir den en extra charme.
god søndag
Lis

Fru Knudsen sagde ...

Jeg vil tilslutte mig de øvrige kommentarer, og farven er lige dig

Fru Knudsen sagde ...

Jeg vil tilslutte mig de øvrige kommentarer, og farven er lige dig