søndag den 25. maj 2014

Endnu en af de brede undervejs


Jeg har kastet mig ud i endnu en 'Bred bluse med smalle ærmer' af Stine,
dennegang til mig selv (se evt sidste indlæg med billede af samme bluse til min søster).
Modellen er nem at strikke, så det går relativt hurtigt fremad. 
Den skulle gerne være klar inden vi skal en smut til Mallorca i Juni.  :o)


Jeg knokler også stadig med Navia-trøjen.
Hvorfor det skal være 2 skridt frem og 1 tilbage aner jeg ikke.
Mønsteret driller, og så svært er det nu heller ikke.
Men jeg tror jeg begår hybris - tror at nu kan jeg det udenad,
hvorefter jeg bare strikker løs.

Blot for at opdage, at det kunne jeg så ikke, og må trævle op.
Og så er der lige den lille detalje, at farverne ligger tæt på hinanden,
så det kan også være svært at skelne hvis ikke belysningen er god.
Jeg er nået et godt stykke på 1. ærme, og så skal der strikkes raglan.

Sidste foto er fra et hedeareal her i Hals.
Der er gjort lidt ved effekter i billedredigering,
så nu får billedet mig til at tænke på de farver man finder i Skotland  ;o)


14 kommentarer:

Lilli sagde ...

Sikke et spændende landskab :-) din Navia bliver flot ....hvor er det irriterende når man godt ved man laver fejl#%£€$.... Dejligt med en lille tidlig sommerferie :-)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Dejligt at du er i gang med min model igen :-)

Jette sagde ...

Den ser jo også flot ud i de farver, håber du når det inden flyet letter.

Fru Knudsen sagde ...

God tur når den tid kommer, håber du snart får lært mønsteret udenad

Strikkeheksen sagde ...

Den model er også fin nok til at gentage :-) Den bliver flot i din farve også.
Strik kan være en kamp, men så har man det så meget desto bedre, når det lykkes :-)

Lydert sagde ...

Jeg er ret spændt på at se din Navia trøje, når den bliver færdig, jeg er helt vild med farvesammensætningen
Den brede ved jeg jo bliver skøn, men det bliver alligevel sjovt at se den i en helt anden farve end den første, du strikkede

Frk.Bogorm sagde ...

Det er vildt imponerende, hvad du får produceret :-)

Frk.Bogorm sagde ...

Det er vildt imponerende, hvad du får produceret :-)

Gitte K sagde ...

Glæder mig til at se mere til den navia trøje, super skønne farver, håber det vender og det som min bliver 3 skridt frem og max 1 tilbage-:)

Madame sagde ...

Dit billede af hedelandskabet i Hals er fantastisk. Jeg er spændt på at se din Navia-trøje færdig :O)

Hanne Rimmen sagde ...

Jeg er helt sikker på at du når det, med den fart du har på ;o)
Ang. den pink sag, så ser den bestemt også noget udfordrende ud.

GitteBlinkilde sagde ...

Det er smukke sager du altid har gang i :-)

Mette G. sagde ...

Uha - du får noget fra hånden ;-) Smukt (og bekendt) landskab.

AC sagde ...

Jeg har også bladet liggende opslået på den model. Jeg glæder mig til at se dig med den på (?), så jeg får en fornemmelse af ærmerne.
Flotte farver i din Naviatrøje.