lørdag den 10. maj 2014

En rigtig hyggelig dag i Gug og Saltum.


Hvor har det bare været en hyggelig dag idag.

Den startede hos garnudsalg i Gug, i deres nye lokaler. 

Her mødte jeg en blogveninde for første gang IRL, nemlig Ulla
der her i weekenden har været/er at finde bag disken i Garnudsalgs nye og rummelige lokaler i Gug. 
Mødet var ikke helt uventet, for Ulla havde skrevet på sin blog at hun ville være der, 
og det var rigtig hyggeligt at træffe hende udenfor blogverdenen også. 

Det var også en positiv oplevelse at se de nye lokaler, og ikke mindst alle de gode tilbud.
Min gamle skoleveninde var med, for hun skulle have garn til en Høstjakke.
Vi fandt noget blå og grå højlandsuld, og en Blackhill Silk Mohair, 
der lige giver det sidste luv, når garnet samles. 
En Høstjakke for under 500 kr - det er da meget godt - ikke ?
(jeg fik også selv lidt garn - men det skriver jeg MÅSKE om i morgen  ;o) 

Efter Gug satte vi kursen nordpå mod Saltum Uldfestival 
- og her havde hele byen sat alle sejl. 


Store tele var slået op på forskellige pladser langs hovedgaden,
og hele strikkefolket + nogle keramik og smykkefolk og andre, var mødt op.
Jeg har altid troet at Saltum Uldfestival var en relativ lokal begivenhed,
men det viser sig, at den er Nordens største af sin slags,
og skal jeg være helt ærlig, er der mere at se her, end fx på Fanø og andre steder jeg har været.
Og så lige her i min egen landsdel  :o)

En af de første stande vi så, tilhørte også en lokal kendis - nemlig Birthe Sahl.
Jeg måtte lige købe lidt flere multifarvede knapper, som jeg måske også viser jer i morgen ;o)
 De spændende svenskere, der også var der sidste år - kaipa.se - havde også en stand i år.
-  med masser af nye kreationer over de gamle korsstingsbroderier i tøj og tasker.
Jeg kunne godt lige bruge sådan en ting  :o) 


Den næste ting, jeg fotograferede, var også fra en slags svensker,
nemlig min gode veninde Hanne, der har designet denne sag til garngaragen.dk .
Åh ja - de havde skam også tilbud - som jeg måske skriver lidt nærmere om senere .. 

Temaet fra årets uldfestival var Færøerne, 
og ved siden af Hannes trøje ser I billede fra en Færøsk Stand.
Der var også en udstilling med Færøsk design + foredrag om Færøsk strikketradition
- som sagt : alle sejl var sat. 
Jeg ved også, at Bodil Munch skulle holde workshop om mønsterstrik på skolen, 
men jeg traf desværre ikke selv Bodil dennegang.

Vi var der resten af eftermiddagen - tid nok til at komme omkring de fleste af de store telte,
og få set de fleste af standende + noget af det udendørs.
Igen i år var der en fold med får - og foredrag om 'klip og strik et får'.
I kan læse detaljer på hjemmesiden - og også der se oversigt over alle udstillere.


Alt i alt en rigtig god dag  :o)



15 kommentarer:

Madame sagde ...

Sikke et dejligt billede af dig og Ulla - og en masse spændende oplevelser!

Madam Munch sagde ...

ja, det er hyggeligt i Saltum. Det er 3 år jeg er der. Jeg havde en kort rundtur inden jeg skulle undervise nede på skolen

Strikkefuglen sagde ...

Godt billede af jer to :-) og tak for turen til Saltum. Er sikker på det har været en skøn dag.

vibstrik sagde ...

Jeg er kun lidt misundelig:-) Det lyder som en fantastisk dag.

Annelise Jørgensen sagde ...

Det lyder til at det har været en fantastisk dag. Det har jeg til gode næste år men inden da skal jeg en tur til Gug og se de nye lokaler

Lydert sagde ...

Skønne skønne billeder, jeg ærgrer mig virkelig over, at jeg ikke kan komme afsted i år; specielt nu hvor der er færøsk tema.
Det er godt at læse, du har haft en dejlig dag, nu ser jeg bare frem til at se, hvad du har investeret i ;-)

Eva sagde ...

Misundelse er jo en grim ting, - men hvor er du da heldig. Så meget garn og flotte sager på én weekend. Wow.

Merete sagde ...

Sikke en skøn dag du har haft. Det er altid dejligt at møde folk fra blogverne IRL. Glæder mig til at se hvad du har købt.
Jeg har aldrig været i Saltum

Pernille sagde ...

Det lyder som en rigtig dejlig dag. Jeg ville ønske, der ikke var så langt til Garnudsalgs nye butik, ville meget gerne have oplevet åbningen og uldfestival ikke mindst.
Men tak for dine dejlige billeder, så har jeg oplevet lidt af det :-)

Fru Knudsen sagde ...

Det lyder spændende, og fristende. Vi har venner i det nordjyske, så jeg må vist have arrangeret, at besøge dem på et tidspunkt hvor det passer med et besøg på Uldfestival

Irene sagde ...

Jeg bliver simpelthen nødt til at komme derop på et tidspunkt. Det ser ud til en super dejlig dag

Irene sagde ...

Jeg bliver simpelthen nødt til at komme derop på et tidspunkt. Det ser ud til en super dejlig dag

Strikkeheksen sagde ...

Så er jeg træt og lykkelig vendt hjem med nye garnindkøb ;-)
Hvor er vi heldige at have sådan en vidunderlig interesse :-)

PS: Geilsk var der ikke, men Strikkepinden og den lille Zebra fra Århus, der forhandler Geilsk - jeg fik endelig købt kjoleopskrift og garn til Lillefrø

Lilli sagde ...

Gode billeder af en dejlig weekend i det nordjyske :-) og helt enig med dig Mona - her er mere at komme efter end Fanø...
Et super fint arrangement. Meeeen blev der ikke shoppet???

Frk.Bogorm sagde ...

Dejlige billeder :-) Ser ud til at have været en skøn oplevelse!