torsdag den 8. maj 2014

En af Stines modeller - og et fuglehus.


Der er stadig liv i strikkepindene.
Jeg arbejder endnu på den mønstrede Navia trøje,
og så er jeg igang med en af Stines søde modeller fra Hendes Verden nr 6 2014.

Det var min søster Ulla, der var lidt frisk til at få sat x ved modellen
- hun kunne godt lige se sig selv i sådan en.
Og jeg kunne faktisk også godt se mig selv ..

Så der blev indkøbt garn hos Holst garn - coast -
til begge trøjer.  Jeg skal nok blive mere specifik senere. 


Nu er jeg godt igang med Ullas trøje, og den bliver rigtig fin.

Måske husker I den uventede julegave jeg fik fra min venindes far ?
En mørk decemberaften, da jeg kom til sommerhuset, lå der en pakke og ventede,
og det var dette skønne fuglehus.

Nu er det hængt op - og om der rykker en fuglefamilie ind, er spændende.
Jeg valgte at hænge det et synligt sted, hvor der desværre er sol en del af tiden,
fremfor et mere skjult sted, hvor der er skygge og dermed større chance for beboere.

Rent egoistisk valgte jeg at hænge huset et sted, hvor jeg bliver glad af at se på det,
fordi det er så dekorativt  :o)

I weekenden er der uldfestival i Saltum. Måske ses vi ?



8 kommentarer:

Madame sagde ...

Fugehuset ser meget smukt ud på væggen der! God uldfestival i Saltum - det lyder spændende :-)

Lis sagde ...

Jeg lurer også på den bluse, men min to-do liste er alen lang, så om føje år måske. Eller når du måske lige tre ?? Det er en skøn farve Ullas bluse får.

Jeg ville også hænge så smuk en gave et synligt sted.
Vi ses ikke, jeg skal på Delegeret møde igen igen.

Kh. Lis

Lydert sagde ...

Blusen ser skøn ud, og det er altså stærkt, du lige strikker to :-)
Jeg kommer desværre ikke til Saltum i år, jeg skal arbejde hele weekenden.
Til gengæld vil jeg køre i Garnudsalg i morgen eftermiddag

Hanne Rimmen sagde ...

Heller ikke saltum i år, igen og ØV for det !!!
Til gengæld kan jeg også glædes over lignende lille fuglehus, men skal blot have malet en væg først inden det bliver hængt op ;o) Spændende hvem af os, der får de første indflyttere, smil.
glæer mig til at se den smukke Stine trøje.

Lea sagde ...

Det fuglehus hænger så fint der!

Glæder mig til at se mere til trøjerne; de må blive dejligt bløde når de strikkes i Coast!

Ulla har altså en rigtig sød søster :-)

Jeg skal arbejde hele weekenden, så desværre ingen Saltum-tur til mig

Lilli sagde ...

Sikke et dejligt fuglehus-det er en god ide at hænge det så det også kan nydes...håber der kommer logerende;-)
Sød bluse - og en dejlig sommerfarve:-)
Jeg kommer til Saltum søndag - en dejlig tradition med nogle gode kolleger, der også er strikketosser:-) måske vi ses der??

Strikkeheksen sagde ...

Det er da også en supersød model, jeg er spændt på at se den færdig :-)
Jeg tror ikke, du skal regne med indflytning i fuglehuset, men så har du jo alligevel glæde af at se på det :-) God tur til Saltum - en skam vi ikke mødes, men så ses vi jo den 19. juni :-)

Fru Knudsen sagde ...

Håber du får logerende i fuglehuset