lørdag den 17. maj 2014

Bred bluse med smalle ærmer til min søster


Min søde søster Ulla har fundet ud af, at det er nemt og bekvemt med strik fra mig.
Så hun sætter x i mine opskrifter.  Bogen om strikkede katte har mange x,
og da jeg fik Hendes Verden nr. 6 2014 med billede af 'Bred bluse med smalle ærmer'
designet af Stine, kom der også lige et x ud for opskriften.

Og ok så - Jeg kunne godt lige se, at det var en sød og nem model,
der ville blive en god forårs/sommerbluse - og da også til mig selv  ;o)

Så jeg drog ud til Holst Garn og købte ind til os begge.


Ulla havde valgt den røde farve, som jeg sammensatte af 1 tråd Begonia og 1 tråd Geranium,
kvalitet Coast.  Jeg tror den samme kvalitet fås hos Garngaragen og andre steder.
Det er en lækker og superblød garn - og ikke specielt dyr. 

Blusen er som sagt nem at strikke.
Forstykket er glatstrik, varieret med hulmønstre,
ærmerne smalle og bestående af rib strik (2r 2 vr)
og ryggen strikkes på tværs i rillestrik.

Faktaboks:
hot or not - jeg forestiller mig da ikke andet end at den bliver hot.  ;o)
Strikket i str.  L/xl - opskrift sagde 6 ngl af hver farve, jeg har kun brugt 5.
Strikket på pind 4 1/5
Superlet.


Det kan være der kommer modelfotos om et par uger,
når Ulla selv kan prøve den. 




15 kommentarer:

Aslaug sagde ...

Jeg har også sat et kryds ved den bluse :) Modellen er rigtig sød og den røde farve er også flot. Jeg kan bare ikke lige beslutte mig for farven, men den skal helt sikkert på pindende :)

Lilli sagde ...

Den bliver da helt sikkert hot!! Kan rigtig godt li farven :-)

Madame sagde ...

Den er superflot, Mona! Dejlig farve også - den skal nok blive et hit :-)

Lydert sagde ...

Hvor er den blevet flot, den kan da kun blive et hit

Strikkeheksen sagde ...

Så flot, den er blevet, Mona - Ulla bliver garanteret begejstret :-) Håber, du har nydt det fantastiske vejr i dag trods forkølelsen - vi var faktisk en tur oppe ved Hals og gik en skøn tur langs vandet fra Thomas Winthers vej og ind til Havnen og retur :-)

Strikkeglæde sagde ...

Jeg synes også den er rigtig flot og efter min mening en utrolig skøn farve!

Pernille sagde ...

Den er rigtig flot i en dejlig glad farve.
Du er hurtig med strikkepindende, så kan godt forstå din søster sætter mange krydser :-)

Fru Knudsen sagde ...

Dejligt når der bliver sat x, det synes politikerne vist også. Her kom der da en flot bluse ud af at sætte x

Jette sagde ...

Det var da godt nok et rigtig flot bluse, har slet ikke set den før, og farven er bare skøn, det samme er garnet her til sommer.

Lis sagde ...

Hvor er den smuk. Farverne gør at blusen får et mere feminint look, modsat de blå i Stines bluse. Den er jo mere rå i looket.

Jeg er også sikker på Ulla bliver glad for den sommer bluse.

Kh. Lis

Lis sagde ...

Hvor er den smuk. Farverne gør at blusen får et mere feminint look, modsat de blå i Stines bluse. Den er jo mere rå i looket.

Jeg er også sikker på Ulla bliver glad for den sommer bluse.

Kh. Lis

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Neeej hvor er den flot!!! :-)... og sjovt at se den i en anden skøn farve. Jeg er dog ked af at jeg har lokket dig til at købe for meget garn, i forhold til min beregning da jeg skrev opskriften.
Håber at din søster bliver glad.
KH. Stine

Mette G. sagde ...

Den ser helt fantastisk skøn ud. Kan da godt forstå, at du også må have en selv.

Anonym sagde ...

wauu, sikke en farve - og modellen er rigtig sød. Du har da fut i pindene, så vidt jeg kan se, har du også en have........
Jeg elsker den farve, men kan desværre ikke selv have den - bliver grå i ansigtet af rødt med blåt i. venlig hilsen fruhein.dk

Irene sagde ...

Super sød model og farven er altså osse virkelig hot. Den bliver hun glad for !!