fredag den 18. april 2014

Strik og påskestemning


Så er der dømt påskeferie !

ja det har der faktisk været nogle dage nu,
og jeg har nydt nogle off-line dage her i sommerhuset.
Off-line ikke helt frivilligt - det har været den rene elendighed. Nettet har været nede. 
Så jeg glæder mig til lige at blive opdateret på hvad der er sket her i Blogville siden sidst.

Egentlig havde jeg troet at jeg idag skulle blogge om den færdige 'Brudepigens Stadstrøje'.
Og igen må jeg erkende, at tanken er hurtigere end handling.

 I (og måske mest mig selv) må lige være tålmodig et par dage mere.
Det er langsommeligt at strikke alt det mønster.
Jeg er nået halvvejs på ærme nr 2. Men måske søndag eller mandag  :o)

Samtidig har jeg startet en Navia Cardigan op - opskrift fra blad nr 13,
farverne orange og pink. Garnet hjembragt med 'håndholdt bud' direkte fra Færøerne  ;o)
Det er med at holde tungen lige i munden når man strikker det mønster,
farverne falder meget sammen, og der har været pillet op et par gange.

Indimellem strikketiden har der været forskellige andre ting at se til, 
herunder også en have, der skulle have en kærlig hånd.
Der skulle påskehygges inde og ude.


Havemøblerne er kommet ud,
det lille cafésæt blev malet med radiatormaling, så nu er det så godt som nyt.
Nu mangler bare mit nips + blomster.
(ja, jeg er den type der begraver alting i lysestager, blomster, figurer osv -
jeg synes selv det hygger ;o) 


I bedet står mine vibeæg ligeså stille og breder sig sammen med julerosen (påskeklokken?)
og indendøre breder påskehyggen sig.

Rigtig god påske til alle jer der læser med :o)



12 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Rigtig god påske, Mona - du har da fået temmelig meget fra hånden - så kan du vel ikke samtidig nå Stadstrøjen også :-) Håber, du får mere stabile netdage resten af påsken, så vi snar kan få den at se :-)

Uldbegavet sagde ...

Den stadstrøje løber nok ingen steder og ting tager tid, sådan er det.
Forhåbentlig holder forbindelsen nu resten af påskeferien, så du ikke bliver helt hægtet af fra omverdenen. Fortsat god påske.

Madame sagde ...

Dejlige billeder, Mona - og hvor ser det hyggeligt ud med de hvide havemøbler, som min mormor også havde. For mig er de fyldt med gode minder. Rigtig god påske!

Trillemus sagde ...

Det lyder som en dejlig påskeferie.

Forsat god påske.

Kh Mette

mette sagde ...

ser skønt ud :)

GitteBlinkilde sagde ...

Smukt strikketøj og dejlige billeder.
Cala Major, lyder dejligt :-) Så har i noget at se frem til.
Fortsat rigtig god påske, Mona.

Fru Knudsen sagde ...

Rigtig god påske også til dig! Den stadstrøje glæder jeg mig til, men er det ikke bare over for dig selv, at du har deadline. Nyd nu din ferie, i sommerhuset med eller uden net.

Mette G. sagde ...

Så mange skønne farver. Glæder mig til at se den færdige trøje :-)

Lydert sagde ...

Sikke meget du får lavet, det ser da allerede hyggeligt ud udenfor.
Jeg glæder mig til at se Naviatrøjen, jeg er stadig vild med farvekombinationen
Kan du ha' en rigtig dejlig påske - min startede kl 06 i morges

Lis sagde ...

Ønsker også dig en skøn og dejlig samt ikke mindst god påske med dejlig tid til det du gerne vil nå.

En uge i Normandiet uden net er mindst lige så slemt. Hader det bestemt.

Kh. Lis

Lilli sagde ...

Sikke dejlige billeder :-) så gør det ikke så meget der ikke er net, når du har så skønne omgivelser;-) god påske

Karin Grøn sagde ...

Det cafesæt har jeg også- det var da genialt at male med radiatormaling. Det bliver spændende at se den flerfarvede trøje- jeg går ud fra du strikker Fair Isle ellers må du skynde dig at komme til det- så går det meget let med flerfarvestrik. Dejlige fotos - glædelig påske til dig.