lørdag den 5. april 2014

Nyt Outfit - og lidt ærmer


Det er godt at kende nogen der kender nogen..  ;o)
(som man siger her i Nordjylland )
På den måde har jeg kunnet få lov til at købe disse skønne håndlavede garnholdere.

Er de ikke bare lækre ?
helt glatte, og smukt drejede ..


Og meget praktiske - garnet løber med rundt.
Og har man ikke lige noget på pindene
vil jeg også mene de også pynter smukt på hylden.


Jeg er vældig glad - fik dem igår,
og glæder mig til at få dem indviet.

Mit nuværende projekt - Brudepigens Stadstrøje - foregår på runde nøgler,
men når jeg skal starte ud på mit næste projekt, ved jeg at garnholderne vil komme i brug.

Jeg har nu strikket bieserne på Brudepigens Stadstrøje.
Jeg valgte at gøre som angivet i opskriften,
frem for at bruge den Geilske metode, som jeg overvejede.

Seyfarths bieser er på 10 rækker og de andre jeg strikkede kun på 6,
så jeg ville ikke ud i noget morads, der risikerede alligevel at skulle pilles op.

Jeg håber at blive færdig med 1. ærme her i weekenden.
Der er allerede mange nye projekter i kø  :o)

Skønt det er weekend. 
Forårsvejret holder åbenbart pause 
- men så kan der gøres lidt rent og pyntes til påske indendøre.
Vincaen nedenfor fotograferede jeg nede i skoven sidste weekend.


16 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Ah regnvejr er da i høj grad forårsvejr ;-) og ikke mindst strikkevejr :-) Hvor er de flotte de garnholdere - både med og uden garn :-)
Jeg er spændt på at se den trøje færdig - sikken et arbejde, du er ude i der :-)

Mette G. sagde ...

Det er lige før, at jeg "bare" kan skrive hørt, hørt, hørt til Lenes kommentar ;-) Smukke, smukke garnholdere som pynter både med og uden garn. Regnvejr er ok, så man med god samvittighed kan sidde med strikketøjet :-)

Lilli sagde ...

Skønne garnholdere- ja skønt at kende nogen der kinder nogen;-).....
Spændende at se resultatet fra Fanø

Uldbegavet sagde ...

Hvor er de skønne, sikke et håndværk med at dreje og polere dem.
Trøjen bliver god er jeg sikker på.
Regnvejr er nu bedst egnet til strik og hygge, synes jeg. Jeg foretrækker at gøre rent i solskinsvejr, men sådan er vi så forskellige.

Uldbegavet sagde ...

Hvor er de skønne, sikke et håndværk med at dreje og polere dem.
Trøjen bliver god er jeg sikker på.
Regnvejr er nu bedst egnet til strik og hygge, synes jeg. Jeg foretrækker at gøre rent i solskinsvejr, men sådan er vi så forskellige.

Lydert sagde ...

De er vel nok smukke, dine garnholdere, de kan da sagtens stå fremme, også når der ikke er garn på

Madame sagde ...

Dine garnholdere er utroligt smukke.
Ja, forårsvejret holder åbenbart pause i disse dage :o)

Fru Knudsen sagde ...

så fine garnholdere, og så fine biesser

AC sagde ...

Meget smukke garnholdere - det vil være synd andet end at have dem stående fremme.

Strikkeglæde sagde ...

Hvor er de garnholdere smukke, dem forstår jeg godt du er glad for og jeg er sikker på at du vil glædes over dem hver gang du bruger dem.

Irene sagde ...

Hvor er de lækre .. kan sagtens fornemme hvor dejlige de er at røre ved.

Aslaug sagde ...

De ser rigtig lækre ud og vil da pynte uanset om der er garn på eller ej :)

GitteBlinkilde sagde ...

Jovist, er de smukke dine nye garnholdere, dem forstår jeg godt at du er glad ved :-)

Lis sagde ...

De bliver fine, de biser. synes jeg.Og jeg glæder mig så meget til at se blusen færdig.
Dine garnholder vil jeg slet ikke nævne, næh nej, deres skønhed blænder jo en nærig syd jyde.

Kh.Lis

Citronmoster sagde ...

Smukke garnholdere der bestemt kan pynte uden garn :)

Frk.Bogorm sagde ...

sikke fine garnholdere :-) Og sikke avanceret det ser ud, det der ærmestrikning :-) Jeg benyttede regnen til at blive indenfor og læse - mit strikketøj har glemt mig :-)