fredag den 25. april 2014

Ny trøje til dukke Ulla


Dukke Ulla var håbefuldt taget med på påskeferie.
Hele ugen sad hun i sin gamle trøje i sofaen og stirrede på mig,
mens jeg strikkede Brudepigens Stadstrøje færdig. 

(tak for alle jeres søde kommentarer - jeg er rigtig glad for tilbagemeldingerne,
og for trøjen også. Den ER et hit  :o) 

Jeg vidste jo nok hvad hendes bedende blik handlede om, for
søster Ulla havde nemlig meddelt, at dukke Ulla gerne ville have noget nyt tøj.
Så måtte jeg jo lige kreere et eller andet inden ferien var omme.

Konceptet er, at dukke Ulla går i tøj magen til Ullas eget, så jeg tænkte jeg ville skyde ind efter 
den Redy, Ulla fik i julegave.


Dukke Ulla blev vældig glad og tilfreds med den nye tillempede Redy,
og stillede gerne op til fotosession på terrassen,sammen med sin ven Katten 
og den blå undulat, der er en pendant til Ullas 'rigtige' undulat Pelle.

Jeg havde en rest garn fra julegavestrikningen,
og da følgetråden slap op, tog jeg hul på noget utroligt lækkert garn jeg fik af Lene
sidst hun var på besøg.
Linate super kid mohair i den smukkeste syren blå farve. 
lækkert, lækkert.   :o)  Tak til Lene  :o)


Og en lille oplevelse fra en gåtur i sommerhusområdet:

jeg kom forbi en have med nedenstående 'udsmykning'.
(Ja, det lyder skørt, men det lignede en statue, så stille stod den).
Så opdagede jeg at den gumlede - og at det altså ikke var haveudsmykning.
Jeg fandt kameraet frem - og så fik den øje på mig.
Makkeren var lige bagved - den nåede jeg ikke at fotografere  :o)

God weekend til jer. 



10 kommentarer:

Camilla sagde ...

Dukke Ulla ser godt tilfreds ud, sød ide at Ulla og dukke Ulla har samme trøjer :-)

Uldbegavet sagde ...

Den trøje er vist et hit både til store og lille Ulla. Godt at du kan forsyne begge parter med lidt nyt tøj, når nu det skal være ens.

Lis sagde ...

Det siger da sig selv, at lille Ulla også skal have en ny trøje i ny og næ. Den er smuk synes jeg. Gaver af den gode garn art er bare så dejligt.

Kh. Lis

P.s fik du returneret den p. bøde ?

Fru Jensens unikum sagde ...

Jamen selvfølgelig skal dukke Ulla da have sin garderobe fornyet, hun må jo som alle andre følge moden....og når I nu var i sommerhus sammen med en masse fridag var det jo oplagt !!!
Hun er nu skøn hende dukke Ulla ;-))


Aslaug sagde ...

Jeg synes, at dukke Ulla har været meget tålmodig :) godt du forbarmede dig og fik strikket en ny trøje :)

Mette G. sagde ...

Skøn trøje til en skøn dukke. Jeg er vild med det røde hår.. Og selvfølgelig skal de have ens trøjer!

Madame sagde ...

Det er en fin trøje, du har strikket til dukke Ulla og en sød idé, at de går ens klædt :o)
Og dejligt billede også af rådyret!

Fru Knudsen sagde ...

Godt dukke Ulla ikke bliver snydt, hun trænger jo til nyt af og til

Strikkeheksen sagde ...

Selvfølgelig skal hun have noget at skifte med - og de bliver meget fine sammen ;-)

Skriver snart til dig vedr. strikkedag :-)

pspgirl sagde ...

er da helt vild med dukke Ulla og hun er så fin i den nye trøje.
skønne billeder med "statuen"
tak for din hilsen på min blog.
god søndag
Lis