onsdag den 9. april 2014

Kreativ strik og sokker


Det nyeste nummer af Kreativ Strik (nr. 2 2014)
dumpede ned i min postkasse igår.

Jeg glædede mig til at dykke ned i det
- samtidig med at jeg lige sendte min i øvrigt lange to do liste en tanke.  ;o)
(i sidste nr. var der rigtig mange ting jeg fik lyst til at kaste mig ud i,
og som jeg slet ikke har været i nærheden af at nå).

Dennegang var det dog en af de gange, hvor bladet blev bladret hurtigt igennem,
uden at listen voksede nævneværdigt.

Ikke at der ikke var flotte modeller deri - de ramte blot ikke mit behov.
Der er mange rigtig søde hæklede ting + mange baby-og børneting.
I får lige et udsnit herunder.
Det skal lige nævnes, at Stine har designet en flot valket taske, der kan ses på hendes blog.
Den kunne nok friste.


Og det kunne den stribede sag her også - cotton wool, design Sanne Fjalland.
Eller den lyse bluse herunder, designet af Charlotte Kaae.
- jeg har faktisk noget godt tweed garn liggende, så det kunne sagtens blive et lager projekt.

Strømperne er et 'sidestrik' jeg har haft kørende.
Nu er de færdige - og jeg har ikke forsøgt at få dem ens  ;o)


Ænderne rappede rundt nede i vores gård i morges
 - ikke et syn man ofte ser herinde i byen.
Men hyggeligt. 


10 kommentarer:

Lis sagde ...

To blade, to tol mange kvinder, samme ideer. Min to-do liste er også mega lang, så hvornår jeg når det ved jeg ikke, men flot er det.

Kh. Lis

Lis sagde ...

To blade, to tol mange kvinder, samme ideer. Min to-do liste er også mega lang, så hvornår jeg når det ved jeg ikke, men flot er det.

Kh. Lis

Lydert sagde ...

Der er alt for mange fristelser, det er jo fuldstændig umuligt at nå bare en brøkdel af alt det, man gerne vil nå.
Det er nogle skønne sokker, du har strikket, og jeg synes, det er lige meget at de ikke er ens.
Jeg tror ænderne er forårskåde, jeg havde også et par gående i min have den anden dag; men jeg bor også ganske kort fra et gadekær, hvor de bor

Mosekonen morgendug sagde ...

Uhhh hvor jeg dog kender det. Fristelser alle steder og lyst til at strikke, hækle og meget mere opstår konstant, men jeg er rigtig glad for, at jeg har lagt det lidt på hylden. Giver god indre ro og ikke mindst tidtil andre projekter.
Strømperne ser lækre ud og jeg er også begyndt at strikke mine på samme måde. Det er så træslt at skulle langt ind i en garnnøgle, for at ramme samme mønster/farve...

Madame sagde ...

Strømperne er bare så fine - og det er et dejligt billede af ænderne :o)

marion sagde ...

ja der er masser af fristelser til todolisten så derfor holder jeg ikke de blade mere, for nåede jo aldrig bunden (det gør jeg så ikke alligevel :-))

Fru Knudsen sagde ...

Heldigt din to-doo liste ikke voksede nævneværdig

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Min stribede taske er et dejligt hygge projekt, som jeg håber at du kaster dig over :-)
flotte strømper du har strikket, jeg kan godt lide at de er forskellige
Kh Stine

Uldbegavet sagde ...

Sikke nogle fine sokker.
Ja uha, man kan hurtigt blive fristet og det er ikke nemt, når man kan modstå alt undtagen fristelser.

Strikkeheksen sagde ...

Fine sokker - jeg elsker, når de ikke er ens :-)
Måske godt for dig, at der ikke var så mange fristelser denne gang :-)
Vi tales ved om strikkedag :-)