torsdag den 27. marts 2014

Så vidt så godt ..


Brudepigens Stadstrøje er godt undervejs.
Nu er jeg færdig med bullen, og er startet op på 1. ærme.
Det går fint med at 'strikke baglæns' på vrangpindene.
Det ER faktisk meget lettere, end at strikke mønster som vrang.

Udfordringen bliver at lave bieser.
Ifølge opskriften gøres det ved at strikke nogle rækker, og så gå baglæns og samle en dobbelt række op,
så at sige.  Og så strikke dem sammen.
Jeg ved ikke rigtig om ikke jeg ændrer på det
og laver det om til en slags vævestrik, hvor man ikke strikker hver 6. maske,
og derved opstår biesen. 

Er der nogle af jer der har erfaring med dette ? 
(jeg har prøvet sidstnævnte metode i Mizz Beezy) 

Jeg er i øvrigt godt tilfreds med pasformen på Stadstrøjen.
Jeg var lidt spændt på om den passede, 
nu hvor det ikke er i originalgarnet, jeg strikker.
Men den ser ud til at sidde fint nok.


Og så glæder jeg mig i øvrigt til Fiberfesten i Ry på Lørdag.
Måske ses vi ? 

13 kommentarer:

Gitte sagde ...

Den kan jeg godt forstå du er tilfreds med,den bliver da SÅ flot, og så er det jo ekstra bonus når den også kommer til at passe: ))

Ellen sagde ...

Trøjen bliver rigtig fin. Skal også til Ry i morgen. god weekend.

Madame sagde ...

Hvor er den flot - det er nogle vidunderlige farver og et meget smukt mønster.

Uldbegavet sagde ...

Wauw den bliver flot Mona, og ser ud til at sidde godt.
Nej jeg kender desværre ikke den metode og skal heller ikke med til Ry, men håber du får en god tur.

Britt sagde ...

Det er et imponerende atykke arbejde, den bliver super fin!

Pia sagde ...

Så smuk den allerede er. Den kan kun gå hen og blive en succes.

Fru Knudsen sagde ...

Den ser så fin ud, og at du ændre lidt undervejs er der jo ikke noget nyt i, ha, ha

Madam Munch sagde ...

Nu tænker du vel ikke længere på at der er byttet rundt på farverne? Jeg synes det ser meget smukt ud og er spændt på at se den færdige udgave.
Glæder mig til at møde dig i Ry

Lis sagde ...

Den er Såå flot
Ang. Vielser kender jeg kun den måde hvor du strikker de seks rækker og samler op. Tungen lige i munden og tælle så der er lig mange masker på begge pinde, men du finder bestemt en løsning. Det er jeg sikker på. God fredag. Kære Mona

Kh. Lis

Annelise Jørgensen sagde ...

Den trøje bliver så flot. Spændt på at se den færdig. God fiberfest

bente sagde ...

hej Mona. Hvor er den fin; jeg måtte bare finde ud af hvordan den så ud, så jeg 'googlede' trøjen - og den er smuk i alle farverne. Jeg fik sådan lyst til at gå i gang med en hel masse farver og mønstre - faktisk har jeg hele aftenen siddet med Alice Starmores bog - og det er din skyld! Tak.

unikarina sagde ...

Det er et meget projekt, som du har gang i - og den kommer til at passe dig perfekt. Glæder mig til at se det endelige resultat

Karina Bunkenborg sagde ...

Den trøje ser bare lækker og flot ud!Håber du havde en god tur til Ry!