torsdag den 20. marts 2014

På'en igen



Så fik jeg taget en dyb indånding og pillet Amalie op.
Jeg havde såmænd lavet strikkeprøve og tilpasset,
men da jeg havde fået strikket et stykke, kunne jeg se, 
at det ikke egnede sig til vævestrik på den pindestørrelse.

Heldigvis var Lone behjælpelig med at komme med ide til hvad der så kunne strikkes :o)
Lone har strikket masser af Navia, og var også den, der i sin tid henledte min opmærksomhed
på dette udmærkede garn.

Lone foreslog mig nedenstående cardigan fra Navias hæfte nr 11
- er den ikke bare for lækker ?


Mine farver bliver pink og orange
 og med pink som bund. Så skal jeg lige have købt noget grønt eller blåt til kant.

Mens jeg tog mig sammen til at trævle op, strikkede jeg sokkerne på billedet
(er ikke helt færdige) - mangler tåen på den sidste.


Inden jeg drager afsted til strikkecafe, synes jeg lige I skal se
foto fra marker i Jammerbugt idag.  Der ER ved at være forår
- sådan rigtig for alvor.
Idag er jævndøgn :o)




11 kommentarer:

GitteBlinkilde sagde ...

Jow da - den ser super lækker ud :-)
God strikkelyst, Mona.

Madame sagde ...

Hvor er det dejligt, at det er forårsjævndøgn - ja, det er ved at være forår, og det har været meget mildt vejr i dag.

Lis sagde ...

Dejligt at foråret er kommet og at vi har forårs jævndøgn.
Den bliver bestemt bare super lækker, og sikke farver wauv.

God aften til dig.

Kh. Lis

Lydert sagde ...

Den bliver da bare super flot, jeg glæder til at se den færdig.
Foråret har da virkelig vist sig fra sin pæne side i dag, sådanne dage giver god energi

Fru Jensens unikum sagde ...

Hold da så op hvor er den Navia trøje flot .....ærgerligt med Amalies trøjen men der har jeg også været, bare husk, at nu er garnet til Amalietrøjen gratis......brugt garn er gratis garn ik .....
Jeg trævler heller aldrig op.....Næe jeg strikker tilbage, det skuer bedre i mine øre.
Kh Jane

Jette sagde ...

Den er godt nok flot den Naviatrøje, og har strikket i det garn, det er skønt og holder flot.

Karin Grøn sagde ...

Skøn model- den bliver rigtig fin

Fru Knudsen sagde ...

Det var vist godt du fik taget en dyb indånding. Det nye projekt ser spændende ud. Og jævndøgn - utroligt så stærket tiden går

Lilli sagde ...

Ærgerligt med Amalie - det må blive en anden gang for den er virkelig flot - men det er den kommende model da også lige, skal jeg love for!!! Og så er jeg bare vild med de farver du har til den:-) glæder mig til at se den :-)

Strikkeglæde sagde ...

Ærgerligt med Amalie, men bedre at tage konsekvensen af at det ikke vil blive et godt projekt. farverne er fantastisk og blusen er skøn - jeg har vist revet den ud af et ugeblad og kunne godt tænke mig at strikke den. Jeg hepper.

Annes indfald sagde ...

Kender det med at skulle tage sig sammen.... Men det ender det jo med alligevel.
Den cardigan ser rigtig godt ud. glæder mig til at se den med din farver.
God strikkelyst. Anne