lørdag den 22. marts 2014

Lidt forårsstemning


Solen skinner fra en skyfri himmel,
der var fuglesang,
og jeg måtte lige runde en tur i haven, iført kamera og py.

Det vælter op af jorden,
både det, der gerne skulle være der,
og det, der ikke skal være der  :o/


Når jeg har købt løgplanter, plejer jeg lige at smide løgene i jorden udenfor.
Efterhånden er der en anselig mængde forårsløg, der dukker op overalt,
når temperaturen begynder at stige.


I år kan man godt mærke naturen er tidligere på den.
Roser plejer at skulle klippes pr. 1. april, men måske burde jeg have gjort det allerede ?
der er allerede store spirer på roserne .. 

 Der sker også lidt på strikkepindene - mere følger, når der er noget at vise  :o)


11 kommentarer:

marion sagde ...

ja det er dejligt med alle de ting der spire frem igen nu, kan se, at jeg også skal igang med mine hortensiaer, de skyder lystigt derud af... og min urtehave skulle også nok igang med men men det ved jeg ikke lige hvornår jeg får det gjort....

Madame sagde ...

Ja, der sker virkelig noget i haverne i disse dage. Jeg kan ikke mindes, foråret er kommet så tidligt før - i går så jeg et kirsebærtræ i blomst.

Anonym sagde ...

Det ser godt ud, inspirerede, hvad hedder de hvide blomster, har nogle det bare er dukket op

Fru Knudsen sagde ...

ja en dejlig tid er det

Strikkeheksen sagde ...

Det gør ikke spor, Mona, at du klipper roserne selvom de skyder, så vent du bare lidt endnu til vi er sikre på, at den værste nattefrost er af vejen :-)

Vidunderligt syn, jeg skal ordne drivhus i dag og forkultivere mine lathyrus - jeg glæder mig :-) Vi tales lige ved om på lørdag i ugens løb :-)

Uldbegavet sagde ...

Den gode tid nærmer sig. Det er skønt når tingene begynder at pible frem.

Lis sagde ...

Mine roser spirer også, og jeg venter til efter næste week-end.
Det er så dejligt, i din have. Alle de fede knopper du viser frem. Så dejligt livgivende.

Kh. Lis

Lise Halager sagde ...

Der er ikke noget bedre end foråret, og al det nye liv der vælter op af jorden.

Nyd dagen <3
Knus

Aslaug sagde ...

Dejlig forårsstemning du fik fanget med dit kamera (iført py ;))
Det er en dejlig tid vi går i møde :)

Hanne Rimmen sagde ...

Der er ikke noget som det tidlige forår, når blomsterne begynder at komme op af jorden ;o)
smukke billeder.

Lise Halager sagde ...

Tak for input - og du har da helt ret, så nu er indlægget opdateret med priser ;o)

Ha en dejlig dag.
Knus