søndag den 30. marts 2014

Indtryk fra Fiberfesten i Ry - Vol 1 - workshop



Igår var jeg til Fiberfest på Mølleskolen i Ry sammmen med Lene.
Det var en på alle måder vellykket dag - hyggelig, lærerig, inspirerende ..
Og så mødte vi en masse andre strikkere/bloggere
- og det er jo ikke så ringe, som vi siger her i Vendsyssel.

På første billede byder Bodil Munch velkommen.
Bodil skal have en stor tak for det flot gennemførte arrangement :o)

På billederne herunder ser I en del  af samlingsområdet,
hvor alle standene også var. Der var masser at se på - og købe  :o)
Jeg faldt for den pink/orange stribede silkekjole, som I ser nederst i hjørnet.


Vi havde meldt os til Modulstrik med Charlotte fra Garngalleriet.
Det var en spændende (for mig) ny teknik at blive præsenteret for.
Læg lige mærke til den fantastisk smukke trøje Charlotte har på på billedet ! 


Nedenunder ser I flere eksempler på hvad modulstrik kan.
fx denne hue for- og bag.



Eller disse prøver… (Charlottes)
Jeg startede i øvrigt op på en pude inspireret af mønsteret nedenfor til højre. 


Der er meget mere at fortælle
- og fortsættelse følger en af de nærmeste dage   :o) 



17 kommentarer:

Strikkeglæde sagde ...

Hvor er det dejligt at se et glimt af din dag og det var rigtigt hyggeligt at møde dig. Du var nem at genkende, men du lægger også billeder på bloggen med dig selv i strikket. Nogle kan være svære at genkende!
Der kommer også et lille indlæg far mig, men nu skal ud i solen - og strikke...

Trillemus sagde ...

Sikke en spændende messe med virkelig lækkert strik. Det er dejligt med ny inspiration og nye teknikker fra sådan en dag. Jeg glæder mig at se hvad du får lavet.

Kh Mette

Fru Knudsen sagde ...

jeg må vist afsted til Ry næste gang det afholdes

Anette sagde ...

Ser hyggeligt ud. Desværre kunne jeg ikke komme. En anden strikke havde inviteret til fødselsdag.
PS. Jeg tror din lærer hedder Birthe. Det plejer hun at gøre ;-)

Lone M sagde ...

For sådan en strikkersom dig, må det ha været en stor oplevelse. Masser af inspiration.

Du er så flittig med de strikkepinde.

Lone

Britt sagde ...

Det ser rigtig fint ud, godt med en lærerig workshop

Madame sagde ...

Det er dejligt med ny inspiration og nye teknikker - det må have været en stor oplevelse.

Strikkeheksen sagde ...

Mona, Mona, Mona - hun hedder altså Birthe P ;-)
Tak, for en hyggelig dag :-)

marion sagde ...

hold da op hvor ser det altså bare hyggeligt ud, skønt med en masse billeder så en som bor for langt væk til at komme kan sidde og savle og være misundelig....

Irene sagde ...

Jeg må vist heller komme op og kikke til "festen" en gang.

Fru Jensens unikum sagde ...

Skønne billeder af en lærerig af dag ser det ud til, spændende teknik der nok kunne friste.

Kan godt forstå du faldt for den flotte orange/ røde silke kjole tunika den er skøn.

Må lige indskyde at brudepige trøjen virkelig er vidunderlig glæder mig så meget til at se den færdig.

Madam Munch sagde ...

Skønt at se dine billeder fra workshoppen, det så jo kun deltagerne. Glæder mig til fortsættelsen.

Lis sagde ...

Det lyder som en hyggelig dag. Og det du lærte at strikke, har jeg aldrig vidst hed sådan.
Det er altid hyggeligt, at møde andre der blogger, så du må bestemt have haft en skøn dag.

Kh. Lis

Annes indfald sagde ...

Det ser spændende ud, det Modulstrik. Jeg fik købt en bog i London i den tro at det var Dominostrik, og kom aldrig igang med det! Glæder mig til at se mere til dit projekt.
Det var en god dag, ærgerligt at vi ikke fik hilst på hinanden... Men der må komme en ny chance, der sker så meget i strikkeuniverset.... heldigvis!

Ellen sagde ...

Jeg så godt dig og Lene, men fik ikke hilst på jer. Jeg var der kun for at ose og strikke en pind sammen med andre. God dag.

Kludemutter sagde ...

Sikke en dejlig dag I har haft ;)
Her var et job der skulle passes ;(

Uldbegavet sagde ...

Tak for din gode beskrivelse, det ser alt sammen meget spændende ud.