mandag den 10. marts 2014

En dejlig forårsdag


Sikken dog et fantastisk forårsvejr vi havde her i weekenden !

Jeg ved godt, at der stadig kan nå at komme mere sne og frost,
og at det gælder om at holde hænderne i lommen hvad angår haven
så tidligt på foråret,
men det var sørme da svært ikke at gå ud i solen og lave lidt.


Jeg fik sat lidt påskeliljer og stedmoderblomster,
og så må det briste eller bære.
Der er masser af forårsblomster på vej op
- jeg har sat masser af løg ud gennem årene.


Fuglene efterspørger stadig mad i træet - det er med at holde dem forsynede.

De små æbletræer jeg plantede sidste år står flot.
Som ny æbletræsejer må jeg spørge, om sådan nogle skal beskæres allerede nu ?



I skovbunden fandt jeg også krokus.

Der blev også strikket lidt i weekenden, men der er ikke så meget at vise frem
- endnu ..



14 kommentarer:

Madame sagde ...

Dejlige billeder, Mona - her nød vi også denne første rigtige forårsdag i haven, og det er skønt at se alt det, der blomstrer nu.

Anette sagde ...

Det gode vejr løb også af med mig ;-). Pludseligt ar jeg ved at slå græsplænen.... Og så gik jeg ind og greb strikketøjet.

Aslaug sagde ...

Sådan et vejr er da også lige til at bliver i godt humør af :)
Men hænderne skal nok lige blive i lommerne lidt endnu ;) vi havde frost i nat og jeg måtte skrabe vinduer på bilen i morges...

Annelise Jørgensen sagde ...

Skønne billeder af en dejlig forårsdag. Ja, vi har vist alle nydt så dejlig en dag og det ser ud til at det fortsætter.

Pia sagde ...

Dejlige forårsbilleder. Jeg har fejet altangulvet og fundet stole og bordet frem. Så kan jeg kun vente på varmen.

Lydert sagde ...

Det ser vel nok dejligt ud. Desværre var jeg på job hele weekenden, og i dag hænger en grå dyne over byen

vibstrik sagde ...

Skønne billeder fra en helt garanteret skøn weekend:-)

Lis sagde ...

Sikke en skøn have du har og alle de dejlige krukker med små forårsbebuder. Så dejligt.

Kh. Lis

Lilli sagde ...

Dejlige billeder - kan godt forstå du måtte ud og nyde det skønne vejr:-)

Citronmoster sagde ...

Skønne forårs-billeder :)

Uldbegavet sagde ...

Skønne billeder af dine have. Vejret har været vidunderligt. Lad os håbe det fortsætter lidt endnu.

Hanne Rimmen sagde ...

åh ja, Mona, du må ha' mange forårsbebudere gemt i jorden. Er sikker på at det er smukt i din have nu.
knus Hanne

Strikkeheksen sagde ...

Ja, det var helt fantastisk - her er også helt overdådigt med små løgplanter overalt. Stedmoder kan altså holde til en del - de skal bare knibes lidt ned, hvis de får for meget frost :-)

Håber, sommerhuset står endnu efter stormen i nat, jeg kunne ikke undgå at vågne et par gange :-)

Fru Olsen sagde ...

Åh, hvor ser det skønt ud. Foråret er så absolut den bedste tid for mig, når jeg er i DK.