lørdag den 1. februar 2014

En sød lille kat


Idag har Høstjakken og andre projekter været lagt til side,
til fordel for denne lille fyr.

Den er til min søster Ulla, der har fødselsdag snart.
Ulla er til alt hvad der er sødt og blødt og cute,
og mon ikke katten her lever op til det ?


Legesyg er den også .. 


Jeg fandt nogle garnrester,
og til øjnene havde jeg et par blå knapper.
Det går fint, eftersom det ikke er et barn, der skal have katten.
- det er kun en pyntekat  :o)

Poter, snude og halespids er svagt rosa, i en tråd højlandsuld,
og noget skrækkeligt syntetisk kunstgarn, der er loddent som mohair.
Perfekt til formålet  ;o)


Selvfølgelig lavede jeg lidt om på opskriften.
Fx strikkede jeg kroppen på 4 pinde, frem for 2 stykker frem og tilbage.
Jeg så ikke lige fidusen i sidesømmene - og snuden blev broderet på.

Opskriften er fra nedenstående bog, som jeg anmeldte for nogen tid siden.
Straks, da Ulla fik øje på den, blev der sat x og afgivet bestillinger.
Siden har hun vist glemt det - hun har i hvert fald ikke nævnt det -

Til gengæld var det nemt for mig at komme i tanker om en idé til fødselsdagsgaven. 



16 kommentarer:

Camilla Bilgaard sagde ...

Hvor er den bare kær - og sikke et dejligt afbræk fra det strik man ellers er i gang med. Men jeg tror virkelig du seriøst skal overveje et halsbånd til sådan en legesyg kat, så den ikke stikker af inden din søsteres fødselsdag ;)

AC sagde ...

Det er dejligt med en søster, der ved, hvad der glæder!

Mette G. sagde ...

Hvor er den bare nuttet. Den skal nok vække glæde :-)

Pia sagde ...

Så nuttet den er. Det er vist ingen sag at holde husdyr med denne lille fyr. :-)

Madame sagde ...

Hvor er den skøn - jeg er sikker på den bliver et hit! Sikke en dejlig bog :o)

Fru Knudsen sagde ...

Jeg er sikker på, at du bliver populær, hus nu en katte-bakke

unikarina sagde ...

Skøn kat, som jeg er sikker på bliver taget godt imod af Ulla

Citronmoster sagde ...

Sød lille kat :)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Nej hvor er han skøn!
Han skal nok bringe lykke hos din søster, tillykke med hende.
Kh. Stine

Uldbegavet sagde ...

Hvor er den sød, den bliver hun da rigtig glad for.

GitteBlinkilde sagde ...

Den er herlig, den bliver hun helt sikkert glad for :-)

Lilli sagde ...

Nuttet lille sag:-) og sjovt med et anderledes håndarbejdsside:-)

Merete sagde ...

Sikke en sød kat - og fine fotos. Altid en fornøjelse at besøge din side!

Aslaug sagde ...

Det er en sød lille kat :)og jeg kan heller ikke se nogen mening med sidesømme ;)den bliver Ulla glad for

Gitte K sagde ...

Hvor er den fin, er sikker på den bliver et hit-:)

Katharina sagde ...

Hvor er den sød! Den er jo mindst lige så nuttet som rensdyret fra Mochimochi! :)