mandag den 17. februar 2014

Boganmeldelse: Sy med filt


Strikning er normalt min gebet -
og normalt er det strikkebøger I hører mest om fra min hånd.
 Nu har jeg imidlertid været så heldig, at et par rigtig gode bøger om syning er landet hos mig.

Den ene hører I om idag, og den anden i morgen.
For det er bestemt brugbare ting - også for strikkenørder  ;o)

Den første, jeg gerne vil præsentere jer for, er Sy med Filt
af Christine Leech - på dansk ved Sidsel Sangild.
Den er udgivet på Turbine Forlaget, og vejl. udsalgs pris er kr. 249,- (128 sider).

Der er masser af inspiration at hente - især hvis man som jeg har vinterferie,
og har ferie gæst, der gerne vil lave krea ting.  Ud over rampen må man jo indimellem  ;o)


Billederne her taler for sig selv. Det behøver slet ikke være svært, og symaskine er ikke et must.
Saks og nål og tråd - og så bare følg de gode anvisninger og mange ideer, der er i bogen.

Der er ting til børnene - og som børnene selv kan være med til at lave ..


Og der er også ting til de voksne ting.

Min søster faldt fx ('overraskende') for fulgleranken,
og vil også gerne lave æggevarmerne (her vist i et løveeksemplar).


Nu mangler vi bare at vriste os løs fra sommerhuset og komme ud til byen for at købe filt.

Egentlig ville jeg bruge det Panduro gavekort der fulgte med Kreativ Strik,
men det løb hurtigt op- trods rabatter.
 I stedet googlede jeg, og fandt en lokal stofforretning,
der har filt til helt anderledes priser. 

Så - hvem ved ? - måske kommer der filt ting på bloggen sidst på ugen  :o)


Nu må vi se. Bogen er jeg i hvert fald glad for. Den er rigtig fin.

Idag skinner solen, og udenfor er det så småt begyndt at pible op.
Her ses julerosen - og solsortene er begyndt at synge.
Er det for optimistisk at regne med det snart er forår ? 


5 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Spændende - så mangler vi bare lidt mere tid!

Madame sagde ...

Sikke en spændende bog - den er lige noget for finderemme som dig.
Jeg tror, foråret er meget nær. Her pibler det også op i øjeblikket :-)

Strikkeglæde sagde ...

Jeg har pt.ingen små at lave krea-hygge med. Men de fine "bolde" ved siden af fuglene synes jeg er meget spændende, de kunne peppe op mange steder.

Lis sagde ...

Kære Mona,

Hvor finder du de mange timer henne ? Jeg mangler altid tiden og energien, så lige nu er du bare min helt.
God fornøjelse med filtningen. Glæder mig til at se dine kreationer.

Kh. Lis

Mosekonen morgendug sagde ...

Smukke sager og jeg glæder mig til at se, hvad du laver...men jeg spørger også...hvor plukker du ekstra timer i døgnet, for er det derude et sted, vil jeg gerne vide hvor ;)