tirsdag den 18. februar 2014

Boganmeldelse : Sy med broderi


Her kommer som lovet en 'sneak-peak' anmeldese af den anden bog,
der landede i min postkasse forleden. 
Sneak-peak fordi bøgerne først udkommer den 15. marts 
- men så har man jo tid til at sætte den på ønskesedlen :o)

Jeg har heller ikke excelleret meget i broderi indtil nu,
men jeg kan se det vinder frem. 
Dvs. jeg havde da meget fornøjelse af at brodere på filtet strik, da søsterens ex-trøje skulle laves om i tasker og punge. Og jeg er sikker på, at det er noget jeg kommer til at gøre mere i.

Så jeg er rigtig glad for min nye bog.

Titel: Sy Med Broderi,
Forfatter Christine Leech, oversat af Sidsel Sangild for forlaget Turbine 2014.
Vejl. pris kr. 249,- 128 sider.


Siderne er flot illustrerede og med gode og nemme anvisninger
 - også for novicer.

Er jeg den eneste der får associationer til skoletidens fint broderede gymnastikposer ?
Vi skulle sy dem i noget blåternet stof, og med alle forskellige sting og farver broderede derpå.

Jeg synes broderi er rigtig flot - og jeg er så at sige også  vokset op med en mode, 
hvor broderier sammen med hæklede og strikkede ting dominerede i modebilledet.

Jeg husker fx jeg fik min mormor til at brodere blomster med fladsting på en tunika,
jeg havde fået min mor til at sy. Uddelegering hedder det vist  ;o)

Nu kan jeg glædes over, at jeg har en bog med gode anvisninger og oversigter,
så jeg nemt selv kan kaste mig ud i det næste gang :o).


Elefanten nedenunder må da vist også være inspireret af de glade 70'ere ?

Nu vil jeg nyde endnu en god vinterferiedag,
med tid til strik og andet  :o)





8 kommentarer:

Citronmoster sagde ...

Husker godt de gymnastikposer, min var lyserød :)
Jeg brodere sjældent - underligt for jeg synes faktisk det er så hyggeligt :)

GitteBlinkilde sagde ...

Det er så hyggeligt at brodere og det ser ud som en fin bog, jeg kan rigtig godt lide klemmeposen :-)

Ellen sagde ...

Jeg har stadig den blåternede pose med forbogstaver og årstal. Ind imellem kommer den med som strikkepose. God dag.

Strikkeheksen sagde ...

Det virker da til at være fine bøger, Mona :-) Lidt broderi kan bestemt også være et ekstra pift på en striksag :-)
Håber, du og Ulla får hygget :-)

Lydert sagde ...

Husker tydeligt skoletidens broderier. Faktisk broderede jeg en del for nogle år siden, måske skal jeg tage et nærmere kig på den nye bog, når den dukker op

Uldbegavet sagde ...

Jeg kan også huske gymnastik posen med kortstingsmønstre. Hos os var posen rødternet med marine blå korsstingsmønstre. Vi broderede også navneklud. Jeg har ikke broderet siden jeg gik i skole, blev aldrig rigtig fange af det.

Madame sagde ...

Jeg får også associationer til skoletidens fint broderede gymnastikposer - min var rødternet og med mit navn syet i korssting :-)

Irene sagde ...

Det ser ret flot ud med alle de broderier men jeg ved ikke rigtig om det er mig .... ;o)