torsdag den 27. februar 2014

Boganmeldelse - Hæklerens store teknik- og mønsterbog.


 Der landede endnu en lækker bog i min postkasse.
Dennegang en efterfølger til 'Strikkerens mønsterbog',

nemlig:  Hæklerens store teknik- og mønsterbog
af Jan Eaton, på dansk ved Sidsel Sangild.
160 sider, kr. 229.
Udkommet på Turbine Forlaget den 24. februar 2014

Bogen er hvad den giver sig ud for at være,
en opslagsbog om forskellige hækle- teknikker og mønstre,
der henvender sig til både begyndere og viderekommende. 


Jeg tror jeg befinder mig et sted midt imellem Jeg kan de basale teknikker,
og denne bog kan bringe mig et skridt videre, og ud i nogle sjove effekter,
som påfuglemønstre, bølger, spindelvæv etc.

Bogen har let tilgængelige vejledninger, både om teknik og materialer,
der er gode billeder, så man kan følge processen, og hurtigt instrueres i 'how to do'.


Anvisningerne er lette og overskuelige. 


Der er tilmed nogle få mønstre, som til puden og sjalet ovenover.
Desuden til tasker, tæpper, tørklæder mv.

Sidste afsnit er et inspirationsafsnit med billeder af hvad man også kan gøre, hvis
man for alvor bliver bidt af en gal hæklenål.
Kjolen nedenfor kunne jeg ikke stå for - den er super flot.
Og hvem kunne ikke lige bruge - ikke en ræv, men en ko, om halsen ?  ;o)



8 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Hi, hi Mona - den ko er da helt suveræn ;-) Håber, du har den med i aften, for den vil jeg rigtig gerne se nærmere på - skøn, skøn kjole :-)

Lise Halager sagde ...

Det er da vist en bog der er nødsaget til at lande i min bogreol. Ser spændende ud...

Annelise Jørgensen sagde ...

Det er vist en bog som har forbigået min opmærksomhed. Den skal jeg se lidt nærmere på

Fru Knudsen sagde ...

Ja hækling er en spændende diciplin. Jeg skal i dag/weekend have hæklet 2 runde lapper

marion sagde ...

ja jeg elsker jo at hækle så den skal da nok lige på min ønskeseddel :-)

Lis sagde ...

Ihh Mona, nu har jeg lige bestemt at 2014 skal være et begrænset år, så kommer den ene skønne bog efter den anden frem på din blog. Du lokker gør du.
God fornøjelse med at få genopfrisket hækleriets kunst.

kh. Lis

Madam Munch sagde ...

Tak for intro til hæklebogen, jeg har overvejet den, men så meget hækler jeg jo heller ikke.

Aslaug sagde ...

Den bog skal jeg vist have kikket lidt nærmere på. Sjovt ko-tørklæde, jeg elsker sådan nogle sjove skøre ting :)