søndag den 23. februar 2014

Åh nej - sikken en klovn !!


Hvis nu I kigger rigtig god på de to fotos - ser I så hvad jeg pludselig ser ?

Jeg tror jeg i mit sidste indlæg skrev noget om, at det var med at holde tungen lige i munden,
og at det var vigtigt at få rigtigt begyndt (eller noget i den stil).
Jeg skrev også, at strikningen krævede en dag, hvor man ikke var udfordret på sin opmærksomhed,
og at man ikke var alt for rum-retningsforstyrret.

Jeg må være startet på en ualmindelig dårlig dag, 
og jeg har strikket med hovedet under armen. 

Mønsteret er gået fint - ikke en fejl.
Jeg har prøvet den på, og den passer .. 

Men, men, men ..  

Jeg har byttet rundt på figur/grund ! 

Og jeg er nået helt op til ærmegabene !  
(nu fristes jeg til at bruge meget grimme ord !) 

Jeg har tre valg:

enten trævler jeg hele skidtet op og begynder forfra 
eller jeg strikker videre og synes den også er pæn med de ombyttede farver
ELLER  jeg smider det hele i skraldespanden og vil aldrig se det mere  :o(

Jeg må vist lige tage en snak med mig selv om hvor jeg lige lander i det.

Jeg  fandt  ellers fidusen med returpindene ..
Marion henviste mig til Strikkebaglæns, der har en fin lille instruktionsvideo. 
Det ser rigtig nemt ud, og løser problemet med vrangpindene.

Dejligt al den inspiration, fif og ideer man kan få her i blogland. :o)

Øv for pokker da - havde jeg bare ikke opdaget ombytningen  :o(


22 kommentarer:

Strikkeglæde sagde ...

Åh, hvor jeg kender det!! man tror at man har styr på det så er der alligevel noget man ikke er opmærksom på.
Jeg mener at du skal strikke videre med de ombyttede farver, det er jo fuldstændig lige så flot - ikke trævle op!

Lilli sagde ...

Åhhhhh hvor er det bare træls, når man opdager den slags....og især i så krævende et arbejde....mit bedste råd er at lægge det væk en tid og så lige gå og tænke over, hvad der er rigtigst for dig at gøre.....øv øv...

Balles Bazaar sagde ...

Din version er da mindst lige så pæn. Jeg ville da bare fortsætte og glæde mig over det unikke.

Garnløkken sagde ...

Jeg ville fortsætte, det er så din variation, den er jo også flot.
Og som jeg ser på billedet er det ikke helt forkert, men der er nogle af de runde der er strikket i blå farver, hvor du har valgt at alle er i mønsterfarven, den er flot på din måde. Vh Lykke

Merete sagde ...

Det må have været ubevidst, for din version er meget pænere. Hold fast i den!

Randi B. Jensen sagde ...

Det er da bare dit valg, at din trøje skal se sådan ud - ingen andre end du ved, hvad du havde tænkt dig - jeg er helt enig i Balles Bazaar's kommentar :)

Vibekes lille ullne sagde ...

Din versjon er nydelig og jeg synes absolutt du skal fortsette!

Anette sagde ...

Fortsæt. Du var jo tilfreds FØR du så "fejlen" og desuden hedder det kunstnerisk frihed.

Lydert sagde ...

Jeg ville uden tvivl strikke den færdig, jeg synes, din version er da mindst lige så super flot, som den i bogen

Pernille sagde ...

Jeg er helt enig. Din version er rigtig flot, og er helt din egen.

Marianne sagde ...

hvis jeg må sige min mening ... så synes jeg bestemt din er flottere end på billedet .... og ja så er den jo helt din egen version :)
kh og go søndag

Mette G. sagde ...

Uha, uha Mona..det er nok kun dig, der kan bestemme det, men jeg ved godt, hvad jeg ville ;-) Fortsætte, den er da skøn i de omvendte farver!

Susan sagde ...

Det er vist kun dig, der ærgrer dig. Den er ligeså flot den anden.

Madame sagde ...

Den er så flot, også selv om opskriften er anderledes. Nu er det din egen version, som ingen andre har :o)

Fru Knudsen sagde ...

Mon ikke det er fordi du nu ved det, at det skærre i dine øjne. Hvor ligger stress niveauet nu?

Strikkeheksen sagde ...

Ja, søde Mona, jeg ville da bare vælge at være glad for min helt egen model :-)
Det vil i hvert tilfælde være synd at trevle al det arbejde op!

Madam Munch sagde ...

Du har bare lavet din udgave, al den kopiering er kedelig,kom nu bare videre, det ser hammergodt ud!
Vi vil se den færdig.

vibstrik sagde ...

Du må da endelig fortsætte. Din model er fantastisk og helt unik. Keep up the good work - den bliver så flot.

Irene sagde ...

Jeg vil da bare fortsætte. Kan måske bedre li´ din ;o) ... den er ligesom lidt mere frisk i farvesammensætningen.

Annelise Jørgensen sagde ...

Uh ha! Jeg fik et stik i hjertet da jeg så overskriften men når jeg ser din model er jeg ikke i tvivl. Den skal da bare strikkes færdig i din model. Vi glæder os til at se den færdig. Men giv dig nu god tid og nyd det.

Fru Jensens unikum sagde ...

Strik endelig videre din udgave er så smuk, kunstnerisk frihed er en menneskeret .....hvorfor lave en kopi af Christell Seyfart når du så ganske udemærket kan selv.
Strik strik strik......;-)))

GitteBlinkilde sagde ...

Jeg stemmer med i koret :-) Jeg kan slet ikke strikke så flot og synes at dit strikketøj ser så nydeligt ud som det er :-)