søndag den 26. januar 2014

Sne og is - og strikketid.


Der er mange, der er rigtig glade for vores vintervejr.
- og dem hører jeg ikke til.

Nok kan der være rigtig flot i naturen når sneen lægger sig,
og giver lidt lys midt i al det mørke.
- Men jeg jubler bestemt ikke over det ekstra besvær med at skulle skovle sne,
køre bil på glatte veje - hvis man overhovedet kan komme frem,
og være i risiko for at brække arme og ben, hvis jeg vover mig ud på de glatte veje og fortove.

Bundfrossen gammel trillebør med regnvand.
Isbelagt vej i sommerhusområdet - sådan ser alle vejene ud.
Nå, det smelter vel på et tidspunkt - og indtil da har jeg så tænkt,
at intet er så skidt, at det ikke er godt for noget andet.

Det giver fx mere strikketid ved den hyggelige brændeovn i sommerhuset.


Det lange seje træk på høstjakken er ved at være ovre,
og jeg har kastet mig udi ærmerne - det går hurtigt, for det er glatstrik. 

Jeg skal lige have fundet ud af hvad jeg gør med de rullende kanter.
Har søgt på I-cord i aflukningen - den beskrivelse der er i opskriften, begriber jeg simpelthen ikke.
(med fare for at udstille mig selv som dum  :o( 
Det giver simpelthen ingen mening, når jeg følger vejledningen bogstaveligt,
og Utube førte mig heller ikke meget videre.

Håbet er vores strikkecafé - jeg kan sikkert bedre fange den, hvis jeg får den vist.
Eller - en anden mulighed - jeg vælger at strikke et par rækker retriller over hele ryggen,
og så lukke af på vanlig vis - hmmm - doven eller godt tænkt ? 
Og hvorfor det hastværk ? jo, på grund af de næste ting jeg har på bedding.
Høstjakken var kun tænkt som en hurtig parantes   ;o)


8 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Uha - du er hurtig. Den ser rigtig lækker ud!

Lydert sagde ...

Jeg er heller ikke stor fan af vinter og sne. Det er ikke særlig sjovt at køre i, og det er bestemt ikke nemt at lufte hund, når der er sne og is overalt.
Din trøje ser lækker ud.
Har du checket Icord her:
http://www.paapinden.dk/strikkeguide/aflukning.php

eKirsten sagde ...

Helt enig m.h.t. vejret. Derfor synes jeg også, det er vildt irriterende, når vi er over frysepunktet, og de så i lokalradioen ustandselig jamrer over det triste vejr. Jeg synes, det er godt vintervejr.

Lilli sagde ...

Enig!!! Frostvejr er flot vejr, men jeg synes bare der er glat og alt for koldt......flot jakke - jeg har det ligesom dig svært ved at tilegne mig nye teknikker via læsning...sikker på vi kan lære det inde i strikkecafeen;-)

Madame sagde ...

Det er utroligt, så meget sne I har - her har vi ikke et eneset fnug. Men det er isnende koldt, og det gælder om at hygge sig ved brændeovnen med en hobby som fx at strikke. Din høstjakke ser rigtig lækker ud.

marion sagde ...

Vi har stadig ikke så meget som et snefnug her, måske det ændre sig fra imorgen.. jo er da fan af vinteren og sneen, men men men.. Jeg hader det vind, det stormer en halv pelikan og er bare så den går igennem alt.... uff den er jeg altså ikke fan af :-)
er det forresten med vilje at du har sat koder på til kommentare igen...

Fru Jensens unikum sagde ...

Vi kunne ikke være mere enig Mona, jeg holder heller ikke af det glatte og usikre moment, haven kan være smuk som et postkort om vinteren men er dog mere anvendelig og brugbar om sommeren.
Godt du kan hygge ved brændeovnen med dit strik.....høstjakken parentes......uhm....tja ;-)
Flot bliver den ihvertilfælde.

Fru Knudsen sagde ...

Jeg synes sne hører skiferie til. Håber du får hjælp i café