søndag den 12. januar 2014

Se min kjole (+ faktaboks)


Den er blå som havet.
En fantastisk blå farve, hvis jeg selv skal sige det !
Den fremkommer ved en blanding af en kornblå knoll, købt hos garnudsalg.dk for et par år siden,
da de havde et større parti hjemme, og en blanding af 70% uld og 30% silke, som jeg købte hos 
frujensensunikum.dk, ligeledes for et par år siden.
Blandingen gør sig fantastisk. Dejlig blød, og samtidig fyldig.

Jeg tror den kjole bliver et hit.


Mærket er sat i nakken (dennegang),
og knapperne er fra Birthe Sahl.
Jeg havde 10 små knapper, men jeg ville gerne have 10 mere.
Desværre går der lige frem til 1. februar inden Birthe atter er tilbage så hun kan åbne butikken,
så jeg måtte nøjes med de 10, jeg foreløbig har.

Det kan se flot ud med knapper hele vejen rundt i halsen,
+ nogle flere på ærmerne.

På originamodellen er der mange flere knapper, og det ser godt ud.

Desværre har jeg ikke fotograf med i sommerhus denne weekend,
så modelfotos må I have til gode.


Indtil videre har jeg sat en knap midt på nakken, 2 på hvert ærme, og 5 i halsen.

Faktabox :

Model : 'Glatstrikket kjole med retstrikkede kanter og pynteknapper'
Fra: Naturlig Strik v. Ingalil Johansson, Klematis, 2010. P 94. 
Garn :  Knoll, kornblomstblå. (ved ikke hvor meget. Det blev taget fra en cone med 1 kg - og der er stadig masser tilbage)
70% uld og 70% silke fra Frujensensunikum.  200 gram.
Små keramik knapper fra Birthe Sahl.
Pind 5,5.

Modellen var både nem og hurtig at strikke.



20 kommentarer:

Mie sagde ...

Den er super-smuk din kjole - lækker detalje med de farvede knapper :-) Modellen er også en af dem, jeg stopper op ved, når jeg bladrer igennem bogen. Glæder mig til at se den på :-)

Strikkeglæde sagde ...

Det ser bestemt ud til at være en dejlig kjole og knappedekorationen er skøn.

AC sagde ...

Hvor er den flot - smuk farve. Og Birthe Sahls knapper pynter jo altid!

Fru Knudsen sagde ...

Det lyder til, at der slappes af i sommerhuset. Så flot en kjole med smukke knapper

Lydert sagde ...

Hvor er den blevet lækker, den må jeg vist se nærmere på.
Super smuk farve

DIY se her hvordan sagde ...

ejjj - hvor er den flot og det er knapperne også :)

Uldbegavet sagde ...

Den er superflot i al sin enkelhed og knapperne er lige prikken over iet, og så ser den dejlig varm ud og det gør jo ikke noget, nu hvor de siger at vi får is og sne.

mona sagde ...

Ahh den ser dejlig ud, lige til at krybe i. Festlig effekt med de smukke knapper.

GitteBlinkilde sagde ...

Nøøøj, hvor er den smuk :-) Ligeledes farven :-)

Mette G. sagde ...

Skøn kjole og jeg er altså noget vild med de knapper i forskellige farver!

vibstrik sagde ...

Hvor er den bare flot:-) God ide med de fine knapper. Den kommer vist ikke til at hænge i skabet.

Susan sagde ...

Dejlig blå farve du har kombineret dig frem til. Den må da blive en yndlingskjole.

Trillemus sagde ...

Fantastisk kjole. Jeg kan godt forstå hvis den bliver en favorit.

Kh Mette

marion sagde ...

Den er da bare blevet rigtig flot :-) og synes knapperne er en fed detalje :-)

Pernille sagde ...

Den kjole er bare flot, skøn farve du har valgt. Det er en fin detalje med knapper. Den må helt bestemt blive flittigt brugt :-)

Hanne Rimmen sagde ...

Skøn sag og knapperne ... uha de er SÅ skønne. Jeg har slet ikke kunne nænne at bruge mine endnu ;o)

Frk.Bogorm sagde ...

Jeg har lige kigget på dine tilbageblik på strikkeåret 2013. Jeg er ovenud imponeret! Det er nogle vanvittigt flotte ting du laver - og SÅ mange på kun et år?!!! Jeg ville ønske jeg kunne. Jeg er ved at strikke en sweater på rundpind, man skal mærke af i siderne, bare det at tælle maskerne måtte jeg gøre om mange gange. Måske den er færdig næste vinter:-) det er i øvrigt en opskrift, du anbefalede mig:-)

Madame sagde ...

Hvor er den flot - wow! Skøn farve, model og det er så fint med de små knapper.

Aslaug sagde ...

En skøn og dejlig kjole.
Jeg er imponeret over alt det strik du har nået i 2013 og glæder mig til fortsat at følge med her hos dig i 2014 :)

Irene sagde ...

Hvor er den sød og det gør virkelig noget, alle de skønne farvede knapper. Den ville jeg osse blive glad for.