mandag den 27. januar 2014

I Cord - så lykkedes det !


Så lykkedes det !
jeg fik ved hjælp fra et tip fra Lone hjælp fra denne blog.

Enkelt og ligetil - og til at finde ud af. 
Og sikken god effekt.

Jeg har nu lukket det første ærme på min høstjakke ved hjælp af en I cord aflukning,
og vil lave I cord på de andre lukninger også.

Tusind tak, Lone.  Det var lige det tip jeg havde brug for.
Beskrivelsen i opskriften var det rene volapyk for mig  ;o),
og video med talebeskrivelser var åbenbart det, der skulle til før jeg fandt fidusen.


Og - i øvrigt - så har jeg valgt igen at sætte koder i mit kommentarfelt.
Jeg håber ikke det afskrækker jer for at kommentere ? 
Alle kommentarer er højt værdsatte - undtagen spam.
Og pludselig oplevede jeg at blive oversvømmet med spam - og det var så det.
På med koderne igen.  Jeg har også lidt respekt for om al den spam kan give adgang for hackere. 

Snestormen ramte os igen idag. Sad i kø rigtig længe på vej til arbejde,
og måtte efterhånden helt opgive på grund af sne, fygning og væltede lastbiler.
Og nu forlyder det, at der kommer endnu en snestorm onsdag   :o(
- nå ja, jeg har jo sagt hvad jeg mener om dette vintervejr.. 


15 kommentarer:

Madame sagde ...

Det er en meget elegant effekt, du har strikket.
Pyha, sikke et vejr I har oppe nordpå! Her har i kun et fint lag sne.

Lydert sagde ...

Hvor er det dejligt, du har fået det til at virke; din jakke bliver rigtig lækker, og den må være rar at have i bilen, så du kan pakke dig ind, hvis du kommer til at sidde i kø pga det møgvejr, vi har nu

Pernille sagde ...

Det ser flot ud med icord, jeg vil gemme dit link til brug til kashmir.
Sne er flot, når det ligger på marken. Jeg ville blot ønske det kunne holde sig fra vejene.

GitteBlinkilde sagde ...

Jamen, selvfølgelig finder du ud af det :-) Sådan en strikke haj , som dig :-)
Vil lige linke til Belladotte.blogspot.dk som har et fif med de selv samme spam og har løst problemet :-)

Fru Knudsen sagde ...

Dejligt du fandt ud af det, og jeg giver dig ret, træls med den sne, det er bøvlet

Eva sagde ...

Flot icord-afslutning.

Jeg synes, at det er blevet nemmere med tal-koderne end de underlige bogstaver, som man ikke kunne tyde. Så du skal nok få en kommentar i ny og næ :)

Pia sagde ...

Dejligt når noget lykkes. Det ser rigtig godt ud.

Annelise Jørgensen sagde ...

Det er så flot af afslutte sit projekt med en icord kant og dejligt at det lykkedes at få hjælp til dette problem.
Det er bare træls med de spam som jeg ikke har problemer med for tiden, men jeg har lagt mærke til at hvis man kommenterer på sin mobil så kommer der ulæselig skrift. Så det har jeg opgivet. Så bruger jeg bare min PC

Aslaug sagde ...

Det var dejligt at Lone kunne hjælpe med et link :)
Jeg har også fået mange spam-kommentarer på det sidste, men heldigvis bliver de sorteret fra.

marion sagde ...

jeg må da altså lige have tjekket det der i cord ud.. for nu er jeg da rigtig nysgerrig...

tror nu de har trukket lidt i land igen med snestormen idag...

Uldbegavet sagde ...

Det er dejligt, når vi strikkere kan hjælpe hinanden ind imellem. Din høstjakke ser lækker ud.
Bare rolig, jeg skal nok hænge på selv om der er koder på. Det er også irriterende med al den spam.
Dejligt med sne, men det skulle have været der i julen, nu kan det næsten være lige meget, men børnene er glade for det.

Uldbegavet sagde ...

Det er dejligt, når vi strikkere kan hjælpe hinanden ind imellem. Din høstjakke ser lækker ud.
Bare rolig, jeg skal nok hænge på selv om der er koder på. Det er også irriterende med al den spam.
Dejligt med sne, men det skulle have været der i julen, nu kan det næsten være lige meget, men børnene er glade for det.

Uldbegavet sagde ...

Det er dejligt, når vi strikkere kan hjælpe hinanden ind imellem. Din høstjakke ser lækker ud.
Bare rolig, jeg skal nok hænge på selv om der er koder på. Det er også irriterende med al den spam.
Dejligt med sne, men det skulle have været der i julen, nu kan det næsten være lige meget, men børnene er glade for det.

Hanne Rimmen sagde ...

Det ser rigtig godt ud med I Cord, det er en super fin detalje på din trøje.
Det er lidt underligt med den spam ... må høre dig senere om det har hjulpet.

Vibekes lille ullne sagde ...

Det er artig når man får til nye teknikker og i-cord gir en flott effekt! Takk for tips om Anette Danielsen, det skal sjekkes ut. Her er det også massevis med snø, mannen er ute og måker for andre gang i dag. :)