fredag den 10. januar 2014

Der er nu linet op


Weekenden kommer til at bestå af strik og generel afslapning.
Jeg har været ved at vinde garn op, 
og alt er nu klar til strikkeprøver og opstart på nye projekter.


Jeg glæder mig til at prøve den lækre Shetlandsuld fra Janes butik,
og det første, der skal strikkes prøver til er højstjakken,
som I fx kan se hos Ulla eller Karina . 

Det er en ualmindelig lækker jakke, som jeg straks lod mig friste af.
Jeg overvejer 1 tråd shetlandsuld som på billedet, 1 tråd Blackhill Silk Mohair i mørkgrå,
og evt. 1 tråd højlandsuld i en grøn/beige farve, jeg købte for nogle år siden. 
Vi må se, om det passer så nogenlunde med strikkeprøven.


Den næste, der skal strikkes prøver til,
er ormegraverens nattrøje fra Fanøstrik.
Jeg har valgt disse 2 farver som hovedfarver,
og så har jeg forskellige kontrastfarver i en 'garnblomst' i totrådet uld,
jeg købte i sin tid. Den skal nok blive god.
Shetlandsulden er lidt tykkere end Seyfarths garn, men det må jeg så kompensere for.


Og det samme gælder naturligvis Brudepigetrøjen, som jeg viste jer garnet til forleden.
Den skal jeg også have lavet prøver på.

Den vil jeg strikke samtidig med høstjakken.
Så har jeg både mønsterstrik + ukompliceret tv-strik kørt i stilling.


Bogen her må jeg hellere komme igang med at bruge til at holde styr på alle mine planer.
For lidt siden, da jeg ledte efter følgetråd til høstjakken,
fandt jeg noget strømpegarn, som var planlagt til 'We will rock you' sokkerne fra Muffin,
som min søster Ulla egentlig skulle have i julegave.

Jeg får frygtelig mange ideer til nye projekter lige nu … 
Så nedskrivning i notesbog er vist påkrævet   :o)





12 kommentarer:

Merete sagde ...

Sikke en god projekter du skal igang med. Jeg overvejer også at lave en mappe, med blandt andet strikkeprøver i.
God ide, at at skrive sine projkter op, men jeg er bare for at sådan en kunne give stress

GitteBlinkilde sagde ...

Det lyder som en super dejlig hygsom weekend. God fornøjelse :-)

Mette G. sagde ...

Det kan da kun blive en umanerligt skøn weekend! Skønt med så mange projekter og så lækkert garn. Rigtig god fornøjelse.

Mosekonen morgendug sagde ...

Uhhhh mange lækre garner du har fundet frem og skønne strikkede fremtidsplaner. Glæder mig til at se dine fremstillinger færdige.
God weekend

Fru Knudsen sagde ...

Spændt på at følge dine projekter. God week-end til dig

Eva sagde ...

Dejligt med udsigt til en strikkeweekend med lækkert garn og masser af ideer.

vibstrik sagde ...

Rigtig god weekend. Sikke en masse fantastiske projekter. Dejligt garn og gode ideer. Det bliver spændende at følge.

Ellen sagde ...

Misundelsesværdig weekend. Gode ideer og inspiration er der altid nok af. Det er bare det der med tiden. God weekend.

Lydert sagde ...

Forhåbentlig har du nu fået gang i dine skønne projekter
Jeg arbejder hele denne weekend, men så tager jeg revanche i næste uge

Uldbegavet sagde ...

Ja du er da vist blevet smittet med startitis, men sådan som du strikker, så bliver de nok færdige efterhånden. Det er nogle lækre garner og flotte modeller.

Madame sagde ...

Sikke noget lækkert garn og nogle spændende planer, du har, og det lyder som en rigtig god idé med notesbogen!

Irene sagde ...

Uha hvor har du gang i en masse og hvor ser det alt sammen lækkert og hyggeligt ud.