onsdag den 22. januar 2014

Bliver den høstjakke da aldrig færdig ?


Op på pind nr 6 1/2 og gerade aus.
Hvor svært kan det lige være ? 


Ikke særlig svært - blot en anelse mere langsommeligt end jeg lige havde regnet med.
Der er mange masker på pinden - og der strikkes vrangpinde hen over ryggen.
Det er ved at være lidt hårdt for nakke og albuer.

Og så er der en ting jeg fortryder:
at jeg ikke strikker I Cord.  Men inden jeg fandt ud af det,
var jeg allerede nået et godt stykke - så jeg besluttede at fortsætte med alm vending.
Det andet ville nu have været pænere .. 

Nå skidt pyt - der kommer håndbold i aften, og så kan der strikkes.
Og det vil der blive. 'Sportsskader' eller ej.

I øvrigt - vi kom fint hjem fra sommerhuset forleden, trods sneen.
En behjælpelig nabo med gravko sørgede for, at vi trygt kunne komme ud.
Det var straks værre at komme hjem til byen,
hvor fortove og veje langt fra var ryddede. 
Og nu bliver vintervejret vist landsdækkende, lyder det til .. 


11 kommentarer:

Lilli sagde ...

Godt I kom sikkert hjem....ja det er ikke meget der ryddes ....vi bor selv i et villakvarter hvor der har været adskillige fastkørsler rundt omkring pga manglende snerydning og store driver...
Din frakke bliver flot...kunne også godt tænke mig en og putte mig i ...men når du, Mona Turbo Strikker synes det er en lidt langsommelig opgave, ja så ved jeg ikke lige ;-)
Glæder mig til at se den!

Irene sagde ...

Det er ellers nogle dejlige farver. Men ja, det der ret, ret, ret .. bare sådan ligeud, ka godt blive lidt kedelige
Vi fik 1cm i nat, det første, så det er lidt uforståeligt at få 100km herfra er man næste sneet inde. Så DK er ik så lille enda.

Lydert sagde ...

Den ser nu ellers rigtig godt ud, lige pludselig er den færdig, og den skal nok blive god

Uldbegavet sagde ...

Den ser rigtig god ud og du ser ud til at være nået langt med den.
Ja vinteren har vist bidt sig fast nu.

Madame sagde ...

Tænk at I har så meget sne - her har vi slet intet. Jeg glæder mig til at se din jakke færdig :-)

Mette G. sagde ...

De der tykke pinde kan være ret så hårde at strikke med.

Camilla Bilgaard sagde ...

Tålmodighed er en dyd - du er da lige startet :) Tak for de søde ord på min blog :D

Garnløkken sagde ...

Du kan da strikke en i-cord på bagefter-

Fru Knudsen sagde ...

Pas nu på nakke, arme og skuldre!!!!
Vil du fortælle hvad i cord er??

marion sagde ...

jeg sidder og tænker hvad søren er en i cord er for noget....

ja ting tager jo den tid det tager og striktøj er jo ment som afslapning og ikke for at vi skal haste videre til næste projekt selvom jeg har det selv på nøjagtig samme måde for der er så mange ting jeg gerne vil strikke... tak for de rigtig søde ord på min blog igår det hjalp mig faktisk ret meget også til at komme i lidt bedre humør så mange tak...

Fru Jensens unikum sagde ...

Sikke noget med den Høstjakke, jeg synes nu du er super hurtig med de strikkepinde.
Godt at I kom sikkert hjem fra sommerhuset der er jo kommet en del sne oppe ved jer.
Sjovt som vores lille land kan være delt vejrmæssigt ;-)