torsdag den 5. december 2013

Vanter fra 'Islandsk Strik'


Jeg har vist slet ikke fået blogget om disse vanter ?
De er strikket i restegarn fra min islandske sweater,
og opskriften fandt jeg i bogen 'Islandsk Strik' fra Turbine Forlaget. 

Jeg har brugt 1 ngl mørkegrå, og rester fra grøn, lilla, rød og orange.
Højre og venstre handske er ens, og de er lette at strikke.


Det er et par gode lune vanter,
som jeg tænkte jeg kunne have liggende i bilen til at have udenpå mine handsker. 
Jeg fryser tit fingrene, når jeg sætter mig i bilen om morgenen.
Det skal være slut nu  :o)

Her i Nordjylland venter vi på den værste del af stormen.
Der var kraftig blæst fra sydvest i eftermiddags,
men i aften skulle der komme orkan fra nordvest.
DET er IKKE specielt sjovt. 
Jeg har rustet mig med strikketøjet - og kaffe. Og så håber jeg det går.
Både for Nordjyder og alle andre, der er ramt/rammes af stormen. 

Jeg er spændt på om serveringen i fugletræet holder til efter stormen.







13 kommentarer:

Madame sagde ...

Skønne vanter i glade farver.
Ja, nu må vi nok bare tålmodigt vente på, at stormen klinger af og forhåbentlig uden skader.

GitteBlinkilde sagde ...

Skønne, skønne vanter og din tekande den er også skøn, håber den overlever orkanen :-)

Gitte K sagde ...

Hvor er de super flotte, ja vi håber at vi alle kommer hele igennem Bodil.

Susan sagde ...

Skønne vanter. Og jeg er spændt på om udendørsserveringen overlever stormen. Her i Nordsjælland har stormen ramt (kl. 19.20) og jeg er lidt bekymret. Jeg synes at et af vores træer lige har banket på vinduet.

mette sagde ...

Åh så fine vanter!!!! Gode til blæst og kulde :)

Pia sagde ...

Skønne vanter i glade farver. Håber serveringen overlever stormen.

Mette G. sagde ...

Skønne! De ser varme ud.

Lydert sagde ...

Hvor er de lækre, dine vanter.
Jeg har taget serveringen indendøre, tør ikke risikere, det hele kommer gennem vinduet

vibstrik sagde ...

Håber du er kommet godt gennem stormen:-)
Fantastiske vanter, dem bliver man glad af.

DIY se her hvordan sagde ...

De vanter er helt vildt skønne. Har du opskriften. Jeg vil rigtig gerne strikke dem - julegaver :)

Fru Knudsen sagde ...

sikke flot serveringen for de små fugle er. Jeg nåede at redde vores fugleservering inden stormen gik på rov. Godt med noget til at varme kolde finge

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er de blevet lækre, Mona - super fede farver :-) Her skete der heldigvis ikke meget, bare et par store grene, der faldt ned - heldigvis ikke ovenpå nogen :-)

Rigtig god weekend, Mona - endelig fik jeg lidt luft efter specialet :-)

marion sagde ...

super fede vanter skal altså også lige have taget mig sammen og komme igang med sådanne nogle de er jo super fede.. må lige se om jeg kan finde en opskrift jeg kan få lavet dem efter