tirsdag den 31. december 2013

Strikkeåret 2013 - et tilbageblik januar - juni


2013 blev et rimeligt produktivt år - ser det ud til.

Nytåret kalder på tilbageblik - og det er sjovt at samle op på året, der gik.
Fotos taler deres eget sprog. 
Jeg har lavet fotobøger og kalendere for året - og det er sjovt at få et samlet overblik
over hvad der egentlig er sket i løbet af året.

Og et sådant tilbageblik vil jeg også lave her på bloggen - hvad strikketøj angår ;o)


Året lagde ud med denne flerfarvede cardigan af Ruth Sørensen.
Den er strikket i Kauni garn, og knapperne er fra Uldstuen på Læsø. Ravknapper.

Jeg fik sidste år Lene Holme Samsøes bog 'Suveræn Strik på den feminine måde'.
Og den kom i høj grad til at præge strikkebilledet.
Første projekt var ponchoen 'Ella' som var en fødselsdagsgave til min søster.
Den er strikket i 2 tråde højlandsuld fra Garnudsalg.


Ulla og min mor har fødselsdag i hhv. februar og april.
De fik hver sin strikkedukke fra Arne og Carlos bog af samme navn.
Ullas har en undulat på skulderen - for hun er vild med sin undulat 'Pelle'.
Min mors er siden blevet ekviperet med trøje - den nåede jeg blot ikke til selve dagen.


Derpå blev det min egen tur til at få noget strik.
Jeg kastede mig ud i et projekt jeg havde købt garn til på en tur til Gøteborg
nemlig denne skønne trøje fra bogen 'Naturlig Strik' af Ingalil Johansson.
Garnet blev købt hos designeren selv i hendes forretning på Järntorget.
Det er lækkert økologisk uld fra Marks & Kattens.


Så blev Lene Holme Samsøes bog igen åbnet, og det blev til denne skønne trøje med bobler til min mor, strikket i lækker Semilla uld fra Janes skønne butik,
og en Aran Sweater til mig selv i 2 tråde højlandsuld.


En lille babyvest i arwetta blev skudt ind imellem ..


Og så blev denne top-down sweater i uld fra Yllefabrikken i klippan
strikket til min søster.


Forsommeres sidste projekter er den orange sag med Halsedisse
(kit købt hos frujensensunikum.blogspot.dk - lækker semilla - knap fra Birthe Sahl)
og en sweater (også til mig selv) fra Kreativ Strik (der er den brun).

Billedet er fra Sommerens tur til Mallorca.

Jeg vil ønske jer alle et rigtigt godt nytår
- og tak fordi I læser med. :o)

Kavalkaden fortsættes straks i det nye år.


16 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Nøje, du har været flittig.
Skønne ting du har lavet.

Godt nytår, Yt

Anette sagde ...

Sikke mange fine ting du har fået af pindene.
Godt nytår til dig og dine.

Madame sagde ...

Sikke mange skønne ting du har strikket! Også godt nytår til dig og dine :o)

Mie sagde ...

Dejlige dejlige ting du har lavet - og hvor er det dejligt at følge dig. Glæder mig til mere i 2014. Rigtig godt nytår Mona

fru westerskov sagde ...

Du har da rigtig haft gang i pindene. Godt nytår.

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Det er da vildt hvad du har nået!
Rigtig godt (strikke)-nytår til dig :)

Strikkeglæde sagde ...

Også rigtigt godt nytår til dig, jeg har nydt at følge med på din blog og nydt hver en kommentar du har lagt hos mig!

Birthe sagde ...

Godt nytår :-)

Fru Olsen sagde ...

Kære Mona Elisabeth. Hvor har du været flittig med strikkepindene i året der gik.
Jeg har desværre ikke fuldt så meget med det sidste halve år, og har ikke haft meget tid og overskud til at blogge. Men jeg har sat mig for, at jeg skal stærkt tilbage til blogverdenen i det nye år - jeg har savnet det meget.
Du og dine kære ønskes et lykkebringende godt nyt år her fra det kolde nord. Hilsen til Ulla herfra.

Mette G. sagde ...

Uha som dine strikkepinde har glødet :-) Rigtig godt Nytår.

Gitte K sagde ...

Du får altså bare strikket så mange skønne ting, jeg er imponeret over hvor meget du når at strikke og ikke kun til dig selv. Godt nytår.

Merete sagde ...

du har godt nok været flittig med garn og pinde. Lutter skønne ting, er der kommet ud af det
Godt nytår

Fru Jensens unikum sagde ...

Kære Mona ønsker dig , Ulla og dine forældre et godt og lykkebringende nytår, tak for året der er gået jeg har jo som altid hver en kommentar og hilsen fra din side.

Flotte modeller du har fået lavet i løbet af året, alsidig i både farver og faconer......flot strik.
Ked af jeg ikke kunne hjælpe dig forleden dag med garnet

Kh Jane

Fru Knudsen sagde ...

Så hyggeligt at gense dine projekter, jeg må også i gang med kavalkade. Godt nytår til dig

Vibekes lille ullne sagde ...

Så mange fine strikkeplagg, du har sannelig vært produktiv. Veldig morsomt å se noe av det flotte du har laget. :)

Uldbegavet sagde ...

Ih hvor har du været flittig, så mange skønne ting du har fået strikket i årets løb.
Godt nytår til dig, jeg er spændt på at se, hvad du finder på i det nye år.