tirsdag den 24. december 2013

Sidste gave klar - og glædelig jul til alle.


Idag blev 'Rester' presset og pakket som gave.
Det er en lækker blanding af Black Hill Silk Mohair og Højlandsuld
- blød og lun. Og kvaiteten kom tydeligt frem efter vask og pres.
Desværre frygter jeg den er lidt for kort - også selvom jeg strikkede 3 cm længere end opskrift.
Den ser kort ud, når jeg har den på. Og jeg har ca. samme højde som min mor. 
Vi får se, når hun selv prøver den på. Jeg tør ikke love jer fotos før efter jul.

Der blev gjort særligt ud af indpakningen.


Jeg havde et stykke silkepapir, som jeg fandt velegnet til projektet.
Det kunne lige nå rundt, når jeg foldede trøjen i 3 dele.


Udenpå silkepapiret kom blank cellofan,
og så stod jeg i valget mellem pink bånd eller sort. Pink sejrede.
En lille nissedukke som vedhæng - den ved jeg min mor vil holde af ,
og så gavemærke og sløjfe.

Voila ! Og sørme om ikke det firbenede eksemplar af Knud sneg sig med
- lettet over, at det ikke var ham, der blev ofret som marcipangris  ..
(han kan nå det endnu, kan han)


Til slut - inden julen for alvor er over os - vil jeg ønske alle en rigtig glædelig jul,
og en hyggelig og dejlig juleaften. 


'From all of us to all of you …. ' 

9 kommentarer:

Strikkefuglen sagde ...

Hvor er den blevet smuk den trøje og så fin pakket ind ;-) glædelig jul til dig og dine ;-)

Asli sagde ...

Jeg er så megaimponeret over, at du lige når at strikke julegaver til flere forskellige!

Glædelig jul til dig og din familie :-)

Madame sagde ...

Hvor er den blevet flot og sikke en smuk indpakning - rigtig glædelig jul, Mona!

Merete sagde ...

Så fine ting du strikker.
Rigtig glædelig jul til dig og din familie!

Fru Knudsen sagde ...

Flot indpakning, håber den var lang nok, ha´ nu nogle gode juledage

fru westerskov sagde ...

Tak i lige måde :)

Lydert sagde ...

Så smuk en gave kan da kun give glæde.
Jeg håber I havde en rigtig dejlig juleaften - og at trøjen passer din mor, for lækker, det er den

Gitte sagde ...

Tusind tak for din kommentar til min kjole :-)

flot julegave og smuk indpakning.

Glædelig jul

Gitte K sagde ...

Glædelig jul Mona , håber trøjen passede, eller så kan der vel strikkes en kant på.