mandag den 23. december 2013

Målstregen passeret - og nu er der tid til 'Knud'


Der var spænding til det sidste, om jeg nåede at blive færdig med 'Rester' af 
Anette Danielsen, som er julegaven til min mor.
Men det gjorde jeg - også endda i god tid inden juleaften (som mange af jer spåede). 

Da jeg nåede til monteringen, kom jeg i tvivl.
Skulle ret eller vrang vende udad på ærmerne?
På instagram var man meget enige om, at vrang skulle udad,
som det også var angivet i opskriften. Så sådan blev det.

På fotoet ser I 'Rester'  inden den blev smidt i vaskemaskinen.
Garnet har samlet sig rigtig flot og lækkert, 
og jeg skal nok bringe faktaboks og fotos af den færdige trøje senere.
Og - med lidt held - fotos af min mor i trøjen (som jeg frygter er lige kort nok, 
skønt jeg strikkede 2-3 cm længere end opskriften).

Nu mangler den at blive presset og pakket flot ind.

Så blev der pludselig riigelig tid til Knud - en lille strikkegris fra garnudsalg.dk
Jeg kunne simpelthen ikke stå for den.

Jeg har lavet den i en særlig marcipangris-udgave,
for det er som sådan, den skal bruges i morgen aften.

Den skal nok blive fulgt af nogle rigtige Knud'ere - med 4 ben, som rigtige grise har. 
- for Knud er da bare for hyggelig at strikke.


Til slut et foto af en strikkerelateret kalendergave - strikkeservietter..
og et foto taget i det øjeblik jeg fik juleferie.
Først mudder - og så regnbue og solskin..   :o)
Juleferie så langt øjet rækker (indtil den 3. januar).

Måske når jeg et lille juleindlæg i morgen,
men hvis Ikke, vil jeg ønske alle læsere en rigtig god og hyggelig juleaften.



10 kommentarer:

violykke sagde ...

Super flot trøje, og nuttet gris. God jul

Fru Knudsen sagde ...

Rigtig god jul til dig Mona! Selvfølgelig nåede du i mål, og sikke da en sød gris, uden for mange kalorier

Pia sagde ...

Flot bluse.
Rigtig glædelig jul til dig også.

Lydert sagde ...

Trøjen til din mor ser rigtig skøn ud.
Kan du nu ha' en rigtig dejlig Jul med masser af hygge

Mosekonen morgendug sagde ...

Skøn trøje du har strikket.
Glædelig jul

Eva sagde ...

Lækker trøje.
Og sådan en lille Knud må man da have :)

Madame sagde ...

Smuk trøje og skønne strikkeservietter.
Rigtig glædelig jul til dig og dine kære.

Britt sagde ...

Den se dejlig ud, gaven til din mor. Jeg glæder mig til at se faktaboks for jeg kan rigtig godt lide farvekombinationen

Strikkeheksen sagde ...

Det kan jo ikke gøres for tit - så her kommer det igen: Rigtig glædelig jul og godt nytår :-)

Flot trøje til mor :-)

Gitte sagde ...

Tihi, jeg faldt også i Knud gryden, skulle kun strikke en til at sætte på mandelgave, men så tog det lige overhånd, så jeg endte med at strikke 10 - med 4 ben, så ikke marcipan grise