mandag den 16. december 2013

Julegavestrik - opløbsstrækningen.


Mine strikkepinde gløder.

Den sidste Julegavetrøje er nu i produktion, og den har været ledsaget af div. vanter og huer og andre trøjer. Det skal blive helt skønt at sætte strikkegearet ned, og komme til noget mere afslappende strik til mig selv - UDEN dead-line.

Lige nu er en uge til dead-line, og der mangler stadig 1 1/2 ærme.
Jeg er fortrøstningsfuld - og dog.
Der er arrangementer og ting der skal nås i løbet af ugen,
så jeg håber der bliver strikketid nok til ærmerne.

Trøjen er model 'Rester' af Anette Danielsen.
Jeg har brugt en rest bordeaux højlandsuld med ledsagetråd i silk mohair,
begge fra Garnudsalg.dk. Resten var fra min Aran Sweater af Lene Holme Samsøe.


Dvs. det er pullen.  Ærmerne bliver strikket i andre rester i grøn, turkis og grå + bordeaux,
med samme ledsagetråd som resten.

Jeg tror jeg bliver ret vild med den trøje - og håber min mor gør det samme.
Trøjen er nemlig hendes julegave.


De sidste vanter når jeg ikke inden jul. 
Det kan jeg ligeså godt se i øjnene.
Men så har jeg en veninde, der kan blive overrasket af en nytårsgave ;o)

Til slut et foto fra sidste weekend, hvor der havde været frostvejr efter stormen.. 


Fortsat god december  hygge til jer - med ønsker om at I når det I skal nå  :o)
Og ellers må vi håbe det bliver jul alligevel. 

17 kommentarer:

Hanne Rimmen sagde ...

Skøøøn trøje. Den bliver et hit og selvfølgelig når du det. Tror da faktisk, at du er foran i år, er du ikke det?
Smuk kæde med frost. Kender jeg ikke den ?
knus.

Mosekonen morgendug sagde ...

WAW... Den trøje bliver da vist et hit med høj lækkerheds grad. Og jeg er nu også sikker på, at du bliver færdig med trøjen ret hurtigt.
Du er en skrapsak med de pinde.

Merete sagde ...

Jeg er spændt på at se den trøje færdig. Det ser spændende ud.

GitteBlinkilde sagde ...

Den ser allerede fantastisk ud den trøje og kan da kun blive et kæmpe hit. (sjovt "frost" foto :-))

Mette G. sagde ...

Hep, hep, hep. Du skal nok nå det. Skønne farver!

Lis sagde ...

Den ser fantastisk ud din trøje og bliver din mor ikke glad for den, køber jeg gerne den. Wauv for nogle skønne farver du har fundet der. Eller om igen. Jeg kan jo selv, har bogen :D

Lidt pinligt til dig: jeg tømte noget og flyttede noget og fandt en kuvert, jeg lover den kommer med post Dk imorgen. Så må du lave det om til en nisse gave til Ulla. Det er jeg altså ked af at have forskubbet den kuvert.

Kh. og mange jule hilsner fra Lis

Lydert sagde ...

Trøjen ser ret lækker ud, jeg glæder mig til at se den færdig.
Ang. strikkecafé, så er der desværre to aftener, hvor jeg ikke kan om torsdagen, så jeg er tilmeldt hold 2 - hold tre ville ellers også passe mig fint

Kirsten Søeballe sagde ...

Meget fint strik. Og så er det et sjovt foto af isen på kæden.

Fru Knudsen sagde ...

Håber du bliver færdig, pas nu på det der med stress, og nytårsgaver er da heller ikke dårlige

Madame sagde ...

Hvor er det lækre farver - håber du viser frem, nå du er færdig!
Smuk kæde med is :O)

Pernille sagde ...

Hvor bliver den trøje skøn. Du er en utrolig flittig julegave strikker, det er nogle heldige modtagere, du begaver :-)

Strikkeheksen sagde ...

Hold da helt op en isskulptur, Mona - den ser ret fantastisk ud :-)

Jeg er så imponeret over din produktion - det er vildt så meget du når :-) Håber, den falder i mors smag - ellers må du overtage, siden du så godt kan lide den :-)

Glæder mig til vi ses igen :-)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hvor ser det flot ud, lækker sag.
Den skal din mor nok bliver glad for, er jeg sikker på.
Kh. Stine

marion sagde ...

Er sikker på at din mor bliver super glad for trøjen :-)ja det ikke altid man lige når så meget som man gerne vil... jeg kæmper også med deadlinen om ikke så mange dage... og der kommer hele tiden et eller andet jeg skal udover af diverse gøremål.. så her er det stadig uvist om jeg når det...

Karina Bunkenborg sagde ...

Den bliver rigtig flot. Din mor bliver så glad for den! Held og lykke med at blive færdig med den!

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Hvor er den fin! Dejlige farver!
Glæder mig til at se den færdig; du skal nok nå det :D

Uldbegavet sagde ...

Den bliver rigtig lækker, jeg tror din mor bliver vild med den, dejlige varme farver der er i den.
Nu er du nok ved at være hus, for nu er det d. 22. december. Jeg hepper på, at du når det.