mandag den 2. december 2013

Dørkranse og dekorationer


Årets juledekorationer blev lavet her i weekenden.
I kampens hede fik jeg ikke fotograferet dem alle, 
men her ser I et skønsomt udvalg.

Kransen ovenover er dørkransen til mig selv.
Lavet af lav, gran og buskbom. Og en lille fugl  ;o)
De 3 blå kugler blev til 5 efter foto. Det gav en bedre helhed og balance.

Der er masser af materialer at hente i skoven, og det har vi benyttet os af.


Før jeg gik igang blev materialerne læsset op på spisebordet.
På Instagram fik jeg kommentarer om, at jeg åbenbart ikke havde tænkt mig at gå ned på lys. :oD
Det studsede jeg over - for det I ser på billedet er kun en lille del af det samlede lyslager ;o)
(- de skulle bare vide..  ha - ha )
(jeg har det med at glemme hvad jeg allerede har - og køber derfor flere = for mange ;o)
Nå, men de har jo ret. Jeg kommer ikke til at gå ned på lys lige med det første. 


Dørkransen her er til mine forældre. 
Grønt mos, buskbom, gran, en fugl og et hjerte. Og en sjov gren med kogler.


Så er der den kegleformede dekoration, der forestiller et juletræ. 
Den er lavet af en kegleformet oasis, påsat mos. Derpå pyntenåle og bånd.
Den er sat i en klump ler, dækket af mos, kogler og andre naturting. Og et par fugle.
I toppen en stjerne på nål.  
Jeg lavede også en til mig selv med kristtornblande og kugler. 
Den må jeg tage billede af en anden dag ;o)

Ved siden af en kalenderdekoration til min gamle skoleveninde.
Hun ønskede en naturdekoration, der ikke fyldte meget.


Adventskransen til mine forældre er lavet på deres gamle tinfad.
I år blev lysene røde - og dekorationen en ren natur-deko med materialer fra skoven.
Desuden et par husløg jeg fik fra min far. Der er tilsat et par kugler og et par små nisser, 
der lige liver op og matcher lysene i den røde farve.

Ullas dekoration er lavet i et hjerte.
Jeg plejer at lave dekorationerne ret eventyr-agtige - men i år kom der flere naturting på.
Til Ulla måtte der simpelthen være en fugl til ære for hendes undulat.
Og et matchende rensdyr - lyserød er yndlingsfarven.


Min egen adventsdekoration blev med lilla lys,
og grønne og lilla islæt (kugler, pynt). OG naturting. Fadet fandt jeg hos Føtex (sammen med Ullas).

Ved siden af en natur-kalender dekoration til mine forældres hjælpsomme og søde naboer. 


Og her endnu en dekoration til mine forældre,
der er tiltænkt en plads ved et stort vindue. Naturting, herunder frøkapsler fra valmue,
mos, kogler, buskbom OG kugler + en nisse. (jeg kan ikke lade være ;o)


Og den sidste til mig selv. 
Det blev en naturdekoration med rigtig mange timers brændetid.

Der blev som sagt også et par andre, der ikke opnåede æren af at blive foreviget.

Efter dekorationerne var der rengøring - og SÅ kom julepynten op.
Nu kan jeg glædes ved at nyde en december hvor alt er linet op til hygge. 



12 kommentarer:

Pernille sagde ...

Hvor er du flittig og betænksom med smukke dekorationer til familie og venner :-)

Mette G. sagde ...

Hold op, hvor er du kreativ. Så flotte!

Strikkefuglen sagde ...

Hvor er de smukke. Nu er der lys og hygge til hele familien ;-))

Fru Knudsen sagde ...

Hold da op du har fået meget fra hånden, så fine dine dekorationer er blevet. Hyg dig nu rigtig meget og nyd pynt og dekorationer

Gitte K sagde ...

Hvor er du god, synes meget godt om-:)

Lydert sagde ...

Jeg skal da love for, du har fået lavet mange flotte dekorationer - og lys kan man da heldigvis altid bruge

GitteBlinkilde sagde ...

Hvor er de fine og sikken kreativ du har været :-)
God dag, Mona.

Asli sagde ...

Hold da op! Sikke en produktion. Men de er rigtig fine - jeg kan rigtig godt lide dekorationer med mange naturlige materialer :-)

marion sagde ...

endnu engang har du lavet en masse smukke og meget forskellige dekorationer... hver især med sit personlige præg... beundre at du orker... Her er det kun lidt af julepynten der er kommet op men resten kommer vel om ikke så længe... :-)

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Åh, hvor fine de er! Tak for julestemning!

Aslaug sagde ...

Dejligt med dekorationer der både pynter og glæder andre - og man skal nu ikke gå ned på hverken lys eller pynt til dekorationer ;)

Lilli sagde ...

Der er en blomst , som hedder Flittig-Lise...du må hedde Flittig-Mona :-)..., hvor er det da en imponerende samling af dekorationer!!! Jeg kan også bedst lide dekorationers med masser af naturens materialer..en dejlig julestemning :-)