lørdag den 7. december 2013

Bodil og kalendergaver


Så har Bodil vist efterhånden lagt sig. 
Her i Nordjylland kom stormen også - sidst slap vi billigt.
Ok - det var stadig værst sydpå - men så kom efterskvulpet.
Det blev 100 års rekord i oversvømmelser - især omkring Nordsjælland og Limfjorden.

Jeg var 'vandet ude', men havde forudset det, og taget mine ting med på arbejde,
så jeg kunne køre direkte i sommerhus.
Da jeg kom til Hals, så jeg noget jeg aldrig har set før her.
Og det syn vil jeg lige dele med jer .. 


Oversvømmelse på Hals havn - og vandet var hurtigt stigende.


Jeg var spændt på, hvor store skader der var på sommerhusene...


Hos mig var denne tomme palle væltet - og det var alt.
I udlejningshuset var der flækket et træ - og det var alt.
Så meget, meget billigt sluppet.  

(pallen er ikke noget at tale om - men det viser lidt om de kræfter der har været på spil, for den er tung)


Min mor har nu fået sin Rangolihat og tilhørende halsedisse i kalendergave.
Og med hjælp af lidt elastiktråd, kom hun til at passe meget godt.

Og min egen kalendergave ?
Mine nye bedste venner - handsker til touchscreen. 
Dem skal jeg nok få glæde af. Så behøver jeg ikke fryse fingrene, når jeg checker min mobil  :o)


9 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Hold da op, Mona - det har jeg li´ godt heller ikke set før - godt, at sommerhuset slap uskadt igennem :-)

Hvor er hun fin din mor med sin nye hue :-) Jeg anede slet ikke, at man kunne få touch-screen handsker, men det ved jeg så nu ;-)

Fru Jensens unikum sagde ...

Sikke en dejlig og meget anvendelig gave til din mor.

De handsker kendte jeg heller ikke......men så igen jeg har jo også kun en gammeldags trykknaptelefon .....;-)

Fru Knudsen sagde ...

Sådanne handsker må vist på ønskesedlen her også

Mette G. sagde ...

Kommer lige fra Hals. Var ikke omkring havnen, men nu er vandet nok også faldet. Godt at sommerhusene slap uskadt! Flot sæt til din mor :-)

DIY se her hvordan sagde ...

Uha - hende Bodul. Godt det er ovre. Desværre har jeg ikke modtaget mail. Vil du sende til marianneHelstrup@gmail.com
Tusind tak fordi du bruger tid på dette. Jeg glæder mig til at få opskriften :)
KH Marianne

Madame sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Madame sagde ...

Sættet er bare så fint til din mor!
Dejligt at I slap så let ved stormen og stormfloden - her i Frederiksværk blev 400 familier evakueret.

marion sagde ...

Ja bodil rev da godt nok noget om sig... godt i slap billigt det gjorde vi vist også... godt nok er der røget lidt hegn og drengenes badebassin af stål kunne ikke lide at der røg et hegn ned i det... men stadig billigt sluppet når vi kigger derude på hvad der ellers er sket rundt omkring :-)

Irene sagde ...

Jeg vil nu osse hellere ha storm i stedet for vand. Godt sommerhuset slap.
Sødt sæt til din mor