søndag den 17. november 2013

Redy, Redy, Redy


Så blev Redy nr 3 færdig.
De af jer der kender min søster Ulla, har nok allerede (ud fra farven)
gættet, at det er til hende. Lyserød er yndlingsfarven.
Den er strikket i hemmelighed, og derfor får I den ikke at se med indhold.
Det er nemlig en julegave.


Men I skal nok få den at se - også med faktaboks,
når den er vasket og garnet har samlet sig.
Garnet blev købt på Fanø,
og det er en rosa 2 trådet uld sat sammen med en blå og pink kid mohair.
Der blev ikke meget garn tilbage - I kan se nedenfor hvor meget.
Jeg er spændt på at se hvordan trøjen bliver, når den er blevet vasket.

Jeg har masser af julegavestrik ret forude - huer, vanter, flere trøjer.
Så der er speedet op på pindene lige nu. (og av min arm).

Lige nu er det en Rangoli hue til min mor. 



11 kommentarer:

Camilla Bilgaard sagde ...

Skøn trøje, selv om jeg mere mere til de to andre farver, du har strikke den i, men det er jo en smags sag, du må da efter hånden kunne strikke den uden og kigge i opskriften ;) God strikkelyst med julegaverne - men pas nu på armen !!

Lis sagde ...

Det er forunderlig hvordan sådan en medløber tråd gør et og andet ved ens strik. Jeg er vild med det, med farven og ja det er lige din søster. Det lyser jo langt ud af den. Du er bare for sej. Så bliver I jo ens i tøjet (foroven) alle tre. I må aftale en dag og så må du vise det her.

God strikkelyst de næste uger med julegaver.

Kh. Lis

vibstrik sagde ...

Hvor er den flot. Lyder skønt med julegavestrik:-)

Lilli sagde ...

Utrolig hvilken effekt en følgetråd kan have. Meget forskellige redy'er !!! Flot. God arbejdslyst med julegaverne:-)

Fru Knudsen sagde ...

Pas nu på din arm! Denne lyserøde har et fint farvespil og jeg er sikker på den falder i din søsters smag

Trillemus sagde ...

Gud hvor er den flot. Jeg er helt vild med garnet.

Kh Mette

Helle Marqvertsen sagde ...

Husk at sætte vaskeanvisning i trøjen så den ikke bliver vasket for varmt (som tidligere)
Skønt at ha dig til at producere nye trøjer 😊
Kh Helle

Pernille sagde ...

Du er flittig til at forsyne familien med julegavestrik, håber din arm bliver hurtig god igen :-)

Lydert sagde ...

Jeg skal da love for, du får produceret skønt strik i en fart. Den er ret lækker den nye Redy

Aslaug sagde ...

Den bliver din søster glad for - håber da ikke hun kigger med her ;)
- der var ikke mange rester tilbage her, men det er vel rart nok :)

marion sagde ...

smukke farver og glæder mig da til at se den i fuldt flor... Uha ja jeg har også en del julegaver foran mig.. er slet ikke begyndt endnu desværre men må vel hellere tage mig sammen...