søndag den 24. november 2013

Rangoli hat - nu med halsedisse


 Rangoli hatten med tilhørende halsedisse er nu færdig
i god tid, så den kan nå at blive pakket med i pakkekalenderen. 

Derfor kan I nu (takket være Lene der var fotograf) se den med mig indeni.
Jeg satser på at have ca samme hovedstørrelse som min mor, som huen er strikket til.
Og dog kan jeg have en lumsk mistanke om, at hendes hovede er lidt mindre.
Vi får se om ikke den passer.


Her ser I den så, rangoli hatten . Linket er til en gratis opskrift på Ravelry,
hvis nogen skulle have lyst .. 

Den er nem og hurtig at strikke - det varede kun et par aftener.
Huen har en tilpas rummelig størrelse til at der er plads til håret, uden at det bliver rodet til.
Og jeg faldt for snoningerne. 

Da der var garn tilbage, blev der også lige strikket en halsedisse.
Jeg tror jeg slog 20 masker op, og strikkede rib 1 r 1 vr. 
Det gjorde jeg indtil jeg synes det passede med længden - og huskede at lave et knaphul.
De allersidste garnrester blev brugt til at hækle en kant rundt om.

Fordelen ved denne halsedisse model er, at den er nem og praktisk.
Den er til at håndtere - også for en dement (håber jeg - ellers er der hjælpere).


Faktaboks:  opskrift  her
Garn:  2 ngl geilsk 2 tråd uld (2 nøgler jeg havde tilovers fra andet strik).
 Trådene strikkes sammen.
Pind 5 - rundpinde i forskellige længder. Til sidst strømpepinde.
Hvad mere er der at sige ?  model nem og hurtig at strikke. 

Nu må jeg til at pakke pakkerne til pakkekalenderen.


De nederste fotos kan ses som begrundelsen for, at der overhovedet strikkes huer og halsedisser.
Vinteren er lige om hjørnet - og vi har haft den første nattefrost.  Brrrr.



12 kommentarer:

Pia sagde ...

Rigtig fint sæt. Skøn ide med pakkekalender til forældrene.

Strikkefuglen sagde ...

Det er et flot sæt :-) er sikker på din mor bliver glad for det.

Fru Knudsen sagde ...

Så fin hat/hue, godt du nåede det. Kunne godt fristes til at strikke sådan een

Strikkeglæde sagde ...

Dejlige gaver til sådan en pakkekalender - en pakkekalender er altid en glæde :-)

FruSøglimt sagde ...

Hvor er det et fint sæt. Så er du vinterklar. Jeg laver også pakkekalender, men ikke med så fine hjemmestrikkede ting. Super flot.

Irene sagde ...

Hvor er det et flot sæt og du er meget, meget kønnere på billedet, end du var på billedet på Instegram .. thi hi

Lilli sagde ...

Det er et dejligt sæt - så kan kulden bare komme an:-)

Madame sagde ...

Sikke et dejligt sæt - klæder dig så smukt - nu er det blevet vejr til hue og halsedisse.

Aslaug sagde ...

Fint sæt til din mor :) Snoningerne er rigtig fine - skal vist lige en tur ind på Ravelry ;)

vidunderlige univers sagde ...

Sikke et flot sæt:0) Ærger mig tit over at jeg bare ikke er hatte pige - der er så meget smart, men føler mig dum med det.. Halsedissen kan jeg være med på. Nu har jeg fundet dine futter frem som jeg vandt for - mon ikke det er 2 gang om vinteren jeg tager dem frem, det tror jeg.. Er så glad for dem..
Jule hilsner fra Iben

laj [tulipan-hygge] sagde ...

Den er så flot ¨så jeg håber da den vil passe modtageren

Ja frosten er smuk, men brrr for koldt

Mette G. sagde ...

Smart - så er det, jeg ville ønske, at jeg havde "hattehoved", men det har jeg ikke :-(