onsdag den 20. november 2013

Mere julegavestrik - og lidt Arne og Carlos


Her gløder strikkepindende.
Lige nu er det en Rangorihat - strikket i et par nøgler Geilsk, jeg havde til overs.
Det er i to blå nuancer, og farverne står flot til hinanden.

Huen er til min mor. Den skal gerne være lidt stor i det, så den ikke ødelægger frisuren.
Håret er nemlig min mors stolthed, så det skal helst ikke rodes til.

Planen er, at jeg også vil lave en halsedisse til hende i det samme garn.
Så er hun varmt ekviperet til når hun 2 gange om ugen skal afsted i 'hyggeklubben'.
(en lille demensgruppe, hvor de laver alle mulige spændende ting,
 og som virkelig gør en forskel for de damer, der går der).


Med lidt held får jeg tingene klar, så de kan indgå i deres julekalender.
Gennem flere år har jeg lavet en julekalender til mine forældre, som de skiftes til at åbne. 
Så hygger jeg mig med at tænke på, at de har en hyggestund, når de åbner deres kalenderpakke.

Apropos at være på forkant,
så har jeg også været lidt på forkant af julen i forhold til mig selv.
Jeg måtte nemlig anskaffe mig bogen "Strik fra Setesdal" af Arne og Carlos.

Bogen er bare skøn. 
Der er en masse strikkehistorie og strikketradition deri,
foruden en masse nytænkning og sprudlende kreativitet fra de to gutter.


Her ser I lidt udsnit.
Med lidt medvind når jeg også at strikke vanterne her inden jul..
puderne, sweateren og de andre flotte ting nøjes jeg indtil videre med at drømme om.


 Dørpuden er ikke til at stå for.
Den må også på to do listen - på et tidspunkt  :o)



9 kommentarer:

Lydert sagde ...

Sikke en dejlig tradition med at lave julekalender til dine forældre. Det må da være svært at blive ved at finde på noget?

Fru Knudsen sagde ...

Sødt af dig at lave kalender til forældrene. Har du tænkt på kalender for det kommende år med billeder fra fortiden?

Lis sagde ...

Wauv for skønne ting der er i den bog. Endnu en bog på min liste over gaveønsker til jul. Bare jeg får dem alle.

Din mor bliver da super smuk i hue og halstørklæde. Jeg kan godt lide det enkle mønster i hatten.

Kh. Lis

Merete sagde ...

Hold da op hvor har du travlt med dine pinde. Mine gløder også, men det er ikke julegaver.
Sød ide med kalender til dine forældre

GitteBlinkilde sagde ...

Som sædvanligt gløder dine pinde :-)Det må være svært med begrænsningerne, når du gerne vil "strikke det hele" :-)

marion sagde ...

jeg laver også julekalender til mine forældre de elsker det.. det startede med en adventskalender men de gik så meget op i det, at det blev til hverdag de skiftes også til at pakke op.... ved faktisk ikke helt hvor langt jeg er nået i de pakker der...

ja jeg er ikke begyndt på mine julegaver endnu, så det bliver nok ikke så mange der bliver hjemmelavet i år.....

ja projekter er der altid masser af og det er nogle fine ting du har fundet på :-)

Strikkefuglen sagde ...

God ide med julekalender :-) de gode stunder er værd at samle på. Dine pinde må have meget travlt med alt det du når og stadig gerne vil nå, god fornøjelse ;-)

Camilla Bilgaard sagde ...

Pas nu på du ikke slider pindende op..

Vi savnede jer i dag til Strikkecafe :(

Citronmoster sagde ...

Sød ide med kalendergaver til dine forældre. Huen ser dejlig ud og med en halsedisse skal det nok blive et skattet sæt :)