lørdag den 9. november 2013

Islandske vanter i proces - og proces i Slettestrand.


Disse vanter (en variant fra bogen 'Islandsk Strik'
ligger nu klar til en tur i vaskemaskinen.
(venter på selskab - jeg kan ikke helt få mig til at starte maskinen kun for dem).
Men de får nu også snart selskab af Rypevanter og endnu en 'Redy'. 
Mere herom senere.

De islandske vanter har den fordel, at de er hurtige at strikke.
OG at de er gode til at få brugt restegarn (Lett Lopi).
Vanterne kan strikkes på et par aftener. 


Disse fotos er fra Slettestrand, hvor jeg lige har været på internat med min arbejdsplads.
Et 3 dages kursus med masser af processer,
så da vi drog hjem igår var vi godt brugte.
Jeg fik strikket lidt, men slet ikke så meget som jeg havde håbet.

Vi boede på http://slettestrand.dk hvor vi blev godt forkælede. 
Stedet har sit eget koncept, og det gør det bestemt ikke ringere. Dertil kommer,
at det ligger midt i en pragtfuld natur - og med udsigt til Svinkløv (på en klar dag).

Fiskerbådene fotograferede jeg med mit mobilkamera nede på stranden.
Der er flere steder i Jammerbugt, hvor man stadig fisker fra stranden.



9 kommentarer:

Lilli sagde ...

Flotte vanter :-) og allerede nu er der brug for vanter til alle os der cykler tidlig morgen ....jeg har det på samme måde...der skal lidt mere i maskinen, hi hi ;-) held og lykke med det
Skønne billeder fra Slettestrand - det er et af de smukkeste steder ved Jammerbugten!!

marion sagde ...

Lækre vanter tror faktisk aldrig jeg har fået taget mig sammen til at strikke vanter endnu... Måske det kommer en dag....

Lyder som en skøn uge..

Madame sagde ...

Fine vanter i skønne farver! Det lyder vel nok dejligt at være på internat ved Slettestrand. Min bror og svigerinde har sommerhus netop der :-)

Merete sagde ...

Hvor er dine vanter flotte. Må se om jeg ikke selv har lidt rester der kan bruges.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Skønne farverige luffer:))

Lis sagde ...

De ser bare fine og farverige ud. Lige til morgentur på cyklen.

Det koster altid 120% på energi cellerne at være afsted på kursus.

Kh. Lis

Lydert sagde ...

Dine nye vanter er rigtig lækre, sådan nogle kunne jeg godt bruge; måske skal jeg tage mig sammen til at strikke nogle

Gitte K sagde ...

Hvor er de flotte, elsker hjemmestrikket vanter, men af en eller grund er jeg ikke så god til at få strikket dem, måske man skulle tage sig sammen og få et par på pindene.

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er de blevet fine, Mona - tror også jeg får rester til et par, når min nye islandske kjole er færdig :-)
Der er skønt ved Slettestrand - skal til akupunkturkonference til foråret netop der :-)