mandag den 4. november 2013

Afmæli er nu færdig


Endnu en trøje er røget af pindene .. 
Det går hurtigt disse tider, hvor to do listen næsten er overvældende.

Men heldigvis - i Lett Lopi og på pind 5 er det ingen sag at speedstrikke.
Mønsteret findes gratis lige her


Jeg tror der er gået 4 nøgler mørkegrå, og 1 ngl af hver af farverne orange, grøn, lilla, og rød.
Der blev også lidt rester til vanter.
Trøjen er strikket i str. M. 

Farverne er lidt misvisende på fotoet. Den orange er meget mere afdæmpet, og slet ikke så skrig gul,
som det kan se ud. Og den grønne er lysegrøn og ikke turkis.

Og så var jeg lige ved at tro at jeg havde strikket fejl i den røde og lilla mønsterbort.
Men nej - det er vist bare et spørgsmål om at skifte fokus.
Fokuserer man på den blå/lilla (og ikke den røde, som egentlig er mest fremtrædende),
så vil man hurtigt se blomsterne træde frem.
(pyha - indtil jeg opdagede det, var jeg på nippet til at kassere trøjen ;o)

Der er lidt omlægninger i mønster og farvesammensætning ifht. opskrift.
Jeg havde nemlig kun 4 farver at gøre godt med.

Men med udsigt til flere leverancer og en spritny bog om islandsk strik,
kan det være der kommer meget mere af den slags på pindene.

Mærket er dennegang anbragt i nakken.


Sagde jeg to do liste ?
Her er et par Rypevotter fra Jorids mønsterbutik ved at vokse frem.
Det er en jule- eller kalendergave til min fugleglade søster.
Hvorfor er det lige at vante nr. 2 altid er så træls at strikke ? 

Alle mine nye strikkebøger og strikkeblade har givet mig dusinvis af ideer,
jeg gerne ser effektueret her op mod jul.
Endnu engang må jeg konstatere, at tanken er hurtigere end handlingen.


ps. vrang på en ret måde er lidt svær for mig at forklare, for jeg har kun set den udført, og har ikke haft den i fingrene selv.  Men (som jeg opfangede det), så handler det om at, i stedet for at strikke vrang på den vanlige måde, så går man bagom retmasken, så den ved tilbageløbet på vrangpinden kommer til at virke som en vrangmaske på retpinden.  Lyder det kryptisk ? hvis andre kan forklare det, så det er nemmere at forstå, er I velkomne til at supplere  ;o)

23 kommentarer:

Madam Munch sagde ...

En meget flot islænder du har strikket. Men det næste, ja det lyder lidt kryptisk, og jeg er blevet nysgerrig......

Mette G. sagde ...

Hvor er den da bare blevet skøn. Det er da lige før, at jeg er klar til at kaste mig ud i mønsterstrik - lige før ;-)

Madame sagde ...

Hvor er den flot til dig - lækre farver og et meget smukt mønster!

Karina Bunkenborg sagde ...

wauw virkelig flot arbejde!

Charlotte sagde ...

Flot islænder, og det nye projekt ser spændende ud:-)

Kludemutter sagde ...

Flot vinter bluse.
Det er svært at følge med de strikke ønsker ;)
Spændt på at se det næste.

Lydert sagde ...

Hvor er den blevet flot, din nye trøje og den klæder dig virkelig godt.
Jeg er imponeret over dine vanter, for mig ser de virkelig svære ud at strikke, men smukke, det er de

Gitte K sagde ...

En skøn sweater, virkelig smuk og de vanter ser ud til at blive fantastiske, men det ser også ud til at være noget af et arbejde og rigtig meget tålmodighed.

Fru Olsen sagde ...

Lækker, lækker sweater.

Og spændende vanter. Men forklaringen på vrangmaskerne - ja, den fangede jeg ikke, men jeg er også nysgerrig. Så hører gerne. Mon der findes en Youtube-film?

Strikkeglæde sagde ...

Virkelig skøn sweater med nogle vidunderlige farver - sjovt det kan spille et puds når man fokuserer på en farve. Vanterne ser også ret flotte ud!

Jette sagde ...

Hvilken smuk trøje, nu kan du roligt gå vinteren i møde og holde varmen.

GitteBlinkilde sagde ...

Den er smuk - du er så super dygtig med de pinde :-)

marion sagde ...

sikken en smuk trøje og vanterne ser også flotte ud....

Strikkefuglen sagde ...

Øje hvor er den fin:-) nu kan det godt blive vinter

Lise Halager sagde ...

Der er knald på farverne :o)

Aslaug sagde ...

Din nye islænder er superflot :)

Fru Knudsen sagde ...

Hvor er den flot, men den strikkemåde du skriver om, fatter jeg ikke meget af

Vibekes lille ullne sagde ...

Flott og fargerik genser! Den blir nok god på kalde vinterdager. :)

Hanne Rimmen sagde ...

Det er virkelig blevet en super smuk trøje. Håber du får masser af glæde af den, her i vinter.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Flot sweater du der har fået af pindene, og skønt lille mønster med duer og hjerter:))

FruSøglimt sagde ...

Heldig søster du har, de bliver super fine de vanter. God strikkelyst med den sidste.

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den blevet flot, Mona det er godt nok også gået stærkt :-)Selvom du har en kæmpe to-do-liste, så synes jeg godt nok også, du når rigtig meget. Spændende med de fine vanter :-)

laj [tulipan-hygge] sagde ...

er du da helt vild den er flot. Sikke et stort og flot stykke strik du der har begået.

Dine luffer er også flotte