søndag den 6. oktober 2013

Weekendens sysler


Weekenden har stået på maling. 
Ikke af den hyggelige kreative slags,
men af knokle-knokle slagsen - vægge og lofter.

Undervejs i processen fik jeg en idé.
Jeg har en gammel spånplade siddende på væggen.
Den brugte jeg som staffeli dengang jeg havde gang i (det hyggelige) maleri.
Nu hang den nærmest kun og så grim ud.


Hos flügger havde de noget kunsttapet som jeg fik øje på
da jeg lige ville hente afdækningsplast.
Der var ikke lagt fra tanke til handling - jeg købte tapet til både dør og plade.
I forvejen havde jeg fået magnetmaling i fødselsdagsgave,
og pladen blev malet med en kombi af tapet, magnet og tavlemaling.

Resultatet ser I herunder - en ny opslagstavle, og en dekorativ dør. 
Og hvad dukkede frem fra gemmerne da møblerne skulle ud ?
Noget jeg havde totalt glemt jeg havde  .. 

Hjerte Alpaca - nok til en trøje, tror jeg. 
Eller en ordentlig dynge pulsvarmere mv. 
Der kan  I bare se - det betaler sig at rydde op  ;o)




12 kommentarer:

Garnløkken sagde ...

Det ser godt ud, og man bliver overrasket over alt det garn der kan forputte sig.Vh Lykke

Eva sagde ...

Hvor har du været flittig. Og det ser godt ud!

Strikkeglæde sagde ...

Rigtig fin idé! Dejligt når såadn en slags lille gave dukker op.

Madame sagde ...

Fin idé med opslagstavlen, der ser meget flot ud på døren!

Camilla Bilgaard sagde ...

Det ser vildt godt ud, med tavle og døren.. og garn er jo altid rart og finde..

Fru Knudsen sagde ...

Hold da op, WOW!!!!!!! Du er bare så kreativ! Og at gøre et garnfund er jo super

Vibekes lille ullne sagde ...

Så kreativt og fint! Og deilig å få gjort noe annet en grovmaling! :)

Lydert sagde ...

Det er da en rigtig god idé, du har fået; det ser skønt ud med tapetet, der går igen på dør og tavle

Lise Halager sagde ...

Troede du skulle holde malerpause efter en sommer, hvor du nærmest sov med penslerne i hånden :o)

Fede idéer - og lige så fedt med lidt ekstra garn.

Strikkeheksen sagde ...

Ja - hvad kan der ikke lige pludselig dukke frem af gemmerne? Ekstra dejligt, når det er garn :-)

Det blev da et fint resultat, Mona - tillykke med det. Håber knoklearbejdet er overstået :-)

Aslaug sagde ...

Skønt når man kan genbruge - tavlen er blevet rigtig fin.
Med sådan et fund kan det vist godt betale sig at få ryddet op ;)

unikarina sagde ...

Det ser rigtig godt ud med din nye tavle - god idé. Og ja det er godt at få ryddet op indimellem, for så dukker der gemte sager op :o)