søndag den 13. oktober 2013

Redy Ready


Så er den klar !
både vasket, presset og forsynet med mærke.

Redy, min nye yndling.

Jeg så den hos Camilla og senere hos Mona.
Mon den går hen og bliver en blog-basker?


Jeg synes Redy sidder rigtig godt. 
Og jeg kan særligt godt lide den lidt anerledes hals.
En ekstra finesse er, at vrangsiden skal vende udad.


Fakta boks: Redy, opskrift fundet på Ravelry.
Garn:  Højlandsuld og knap 2 ngl. Silk Mohair i farven 'Gollum'
garnet mixer sig flot, og resultatet er blødt og lækkert.
Rundpind 4,5 og 3,5 i ribborten.
Strikketid - ca. 14 dage ikke-intensiv strik.
Modellen er strikket oppefra og ned, og særdeles velegnet som tv-strik. 
Og så er den som sædvanlig ikke helt efter bogen - det lykkes mig som altid 
at få lavet min egen udgave. Er der mon nogen der kan finde forskellen fra originalen ?

Jeg er allerede igang med en til ..


22 kommentarer:

Camilla Bilgaard sagde ...

Hvor er den bare skøn :) og den klær dig virkelig godt..

Fru Knudsen sagde ...

Du udnytter strikketiden i ferien kan jeg forstå. Den er da fin og altid dejligt med topdown. Flot farve

Garnløkken sagde ...

Den er blevet fin. Vh Lykke

Birthe sagde ...

Skøn farve :-) Og fin til dig :-)

Strikkeheksen sagde ...

Den er blevet sej, Mona :-) Superlækker trøje :-)

Susan sagde ...

Flot - og halslukningen ser rigtig godt ud. Jeg tror også jeg skal prøve blandingen af uld og silk/mohair. Det ser ud til at give et lækkert resultat.

Pia sagde ...

Halsen/ kraven gør det hele. Fin model. Den sidder godt på dig. Hvilken farve blir den næste.

Aslaug sagde ...

Flot trøje i en skøn farve.
Kedelig oplevelse du havde med den falske paypal mail forøvrigt.

Lis sagde ...

Hvor er den blevet flot. Skønt med andet strik end altid glat. jeg kan også godt lide halsen, og det fine mærke i kanten. Jeg er altså mere genert, min kommer altid i kraven indvendig.

Kh. Lis

Mette G. sagde ...

Hvor er den flot. Kan godt forstå, at du er i gang med endnu en.

Lilli sagde ...

Skøn trøje...jeg har også mønsteret til at ligge klar men har ikke lige bestemt mig for farve og garn...skøn i gollum og dejlig model :-) spændende hvilke farver du har til den næste.....

Mosekonen morgendug sagde ...

Hvor er den lækker. Klær dig godt og skønt farvevalg

Eva sagde ...

Den er vel nok flot. Godt at se den på, - så kan man rigtig se pasformen.

Lykke sagde ...

Hvor er den bare god! smuk, smuk farve og meget klædeligt snit :0)

Hanne Rimmen sagde ...

Den er altså så fin og farven den er jeg også ret vild med ;o)
tillykke med det fine resultat og håber du nyder ferien.
Knus Hanne

Lydert sagde ...

Hvor er den skøn din nye trøje. Jeg er imponeret over, hvor god farven er til dig, og så sidder den jo helt perfekt

Irene sagde ...

Den er rigtig fin til dig og det var osse kraven jeg så først, det er rigtig go.

mona sagde ...

Hvor er den blevet god - og farven - den er helt fantastisk ;-)) - lige min smag. Jeg kan godt se, hvad du har gjort anderledes. Du har "glemt" vrangmasken i siderne ;-)

Lise Halager sagde ...

Blogbasker eller ej - super smuk det er den i vært fald <3

Lea sagde ...

Den er superlækker, Mona!

Jeg er vild med farven, men som jeg nok før har sagt, klæder den mig på ingen måde, så jeg må nøjes med at nyde den på andre!

Kan godt forstå du er igang med en mere af samme model; gad vide hvilken farve?

Madame sagde ...

Hvor er den flot - og det er en meget smuk farve til dig!

Madam Munch sagde ...

Den farve er rigtig god til dig. Halsen er også spændende, så det bliver helt sikkert en bluse du kommer til at bruge meget her i efteråret.