fredag den 25. oktober 2013

Pulsvarmere i eget design og lidt sjovt design fra Norge


Nu kastede jeg mig ud i det - pulsvarmere.
Som jeg skrev tidligere, fandt jeg en masse alpacagarn fra Hjertegarn
jeg totalt havde glemt jeg havde.
(siger det lidt om mit forkromede overblik ??)

Nå - hvorom alting er, så nærmer vi os nu en tid,
hvor der kaldes på gaveideer - både til pakkekalendere, julegaver,
og - hvem ved - måske en give-away ? 
Så lidt til lageret er ikke at kimse af.


Så frem kom nogle strømpepinde nr 3 og garn i sort og hvid.
Den grønne er noget højlandsuld jeg havde liggende (godt at fyre rester af).

Der kom 12 masker på hver pind, og så var det gerade aus.
Mønsteret skete efterhånden som jeg strikkede - og den blev måske lidt lang. Men hva'.
Er man en frysling gør det nok heller ikke noget underarmen bliver varmet  ;o)
Ellers kan man jo bare strikke den kortere. Og så huske hullet til tommelen.

Og jeg skal lige sige : de ER faktisk lige lange. Det var vist bare den måde de blev lagt på til fotografering, der kan give et andet indtryk.

Jeg ved ikke lige hvor jeg fik inspirationen til striberne - mange steder, tror jeg.

Men det kunne fx være hos Muffin/Jorid der bl.a. har designet de skønneste zebra vanter.
OG mange, mange andre ting. Check dem ud.
Hendes blog  - og ikke mindst mønsterbutik - er bestemt et besøg værd.
Og et bestemt mønster fortjener særlige opmærksomhed, idet de penge, der kommer ind,
går til SOS børnebyerne. 
Så jeg synes lige Jorid fortjente et ord med på vejen. 

 

15 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Flotte! En eller anden bliver meget heldig!

Strikkeglæde sagde ...

En frysling, der go' - sådan en er jeg også - jeg har en hel skuffe med pulsvarmere og en anden med sjaler og cowls. Det er et flot par af slagsen du har improviseret frem.

Eva sagde ...

Så flotte pulsvarmere.

Og tak for link til Jorid. Jeg bestilte straks mønster til babyvanter og støttede SOS-Børnebyerne med et lille beløb. Tænk, hvis vi allesammen sendte en lille hilsen til de små forældreløse, - og samtidig lunede et par små fingre.....

vibstrik sagde ...

er de flotte. Dejligt med anvendelse for vores rester:-) og ikke helt planlagte indkøb.

Madame sagde ...

Hvor er de fine med kontraststriben - god idé at strikke pulsvarmere af restegarn!

Fru Knudsen sagde ...

Godt med div. gaver, og godt at bruge rester

Gitte sagde ...

Flotte pulsvarmere, Jorid har også strikket den smukkeste jakke, hun fortjener et link med hendes flotte gestus

Lydert sagde ...

Sikke lækre pulsvarmere. Jeg synes da ikke, de er for lange, det er dejligt også at blive varmet lidt op ad armene

Strikkeheksen sagde ...

Nu fik jeg jo set den live og de er altså rigtig flotte :-) Jeg kan også godt lide, at de er lidt lange :-)

Mie sagde ...

De er superflotte og ser så lækre bløde ud:-)

Jette sagde ...

De er bare vildt flotte, får helt lyst til at lave pulsvarmere igen, de er uundværlige i den tid der kommer nu.

Citronmoster sagde ...

De ser skønne ud - og en super gaveide :)

marion sagde ...

hvor er de altså flotte :-)

Gitte K sagde ...

Hvor er de skønne og så er det altid fedt når man kan få brugt lidt af lageret.

Lise Halager sagde ...

Jo længere, jo bedre - De er super flotte <3