fredag den 4. oktober 2013

Min første strikkecafé.


Så har jeg også været til strikkecafé - for første gang i mit liv.
Tænk at der skulle gå så længe  ;o)
Måske fordi Hønsestrik lige skulle åbne først ? 
Det er en relativt ny strikkebutik her i Aalborg.
De har allerede kørt strikkecafe en sæson - hvis ikke to.
Men nu er jeg så også logget på :o)


Og det var da en super god oplevelse.
Hyggelig aften, godt selskab. 
Der gik ikke mange minutter inden snakken gik.
Nye tricks og ideer kunne man også få. Fx fik jeg en fidus til en anden måde at slå masker op på.
Ja selv en gammel cirkushest kan lære lidt nyt. (jeg kan sikkert lære meget nyt )

På billedet kan I se tre meget koncentrerede deltagere (der sagde ja til at blive fotograferede).
I øvrigt var jeg ikke den eneste blogger tilstede. 
Der var også LeneLiselotte og Camilla - og andre gæve ikke bloggende glade strikkere.
Hyggeligt at møde jer. 


Vi fik også lejlighed til at handle i butikken,
der bare har alle de rigtig gode garner - og flotte modeller til inspiration.
Især faldt jeg for de islandske garner og modeller,
men lige nu har jeg en kollega afsted på Island for at samle heste 
og hun har lidt garn med til mig. Så jeg holdt hænderne i lommen.
For denne gang. For hvem ved hvad jeg kan finde på næste gang jeg slippes løs i den skønne butik?

Jeg glæder mig allerede til næste gang jeg skal afsted.



18 kommentarer:

Camilla Bilgaard sagde ...

Hej Mona

Tak for en rigtigt hyggeligt aften.. Jeg ser godt nok koncentreret ud på det billede af mig, måske jeg har en kamp med en snoning..

- Camilla

Lydert sagde ...

Hvor er det godt, du havde en hyggelig aften; jeg ærgrer mig faktisk over, vi ikke går på samme hold, selvom jeg da også hygger mig på hold 2

Mette G. sagde ...

Skønt med sådan en oplevelse :-)

Karina Bunkenborg sagde ...

Det ser bare så hyggeligt ud. Butikken ser godt nok også hyggelig ud og der kan man vist godt bruge alt for mange penge!

Pernille sagde ...

Det ser også rigtig hyggeligt ud. Dejligt med strikkesamvær, ny inspiration og fif.
Det ser ud som en spændende butik, den grå kjole med mønster i farveskiftegarn, ser specielt spændende ud, hvilken model er det mon?

Fru Knudsen sagde ...

Du vil komme til at nyde den strikkecafe er jeg sikker på, i et sådan forum vrimler det med tips og ideer, og gode råd og inspiration mangler ikke.

fru westerskov sagde ...

Hyggeligt. Og hvem vil ikke gerne lære nyt ;)Jeg har aldrig været til strikkecafe i en garnbutik, måske også godt det samme. Imponerende at du kunne holde pengene i lommen.

Eva sagde ...

Det ser meget hyggeligt ud. Jeg kan godt forstå, hvis du en dag bliver fristet af garnet på hylderne.

Lilli sagde ...

Dejligt med strikkecafeer - og Hønsestrik har masser af skønne ting og sager...det kan være svært at holde hænderne i lommerne!!!! Det er hyggeligt og inspirerede at mødes med andre på denne måde, og vi kan alle lære nyt af hinanden. Tror det er 4. sæson jeg er med (er på hold 3). Edith havde det først års tid indrettet sig i Frøkner og Fruer i Nørregade, før hun tog skridtet fuldt ud til egen butik.
Rigtig god fornøjelse:-)

Strikkeheksen sagde ...

Hej Mona
Tak for sidst - det var rigtig hyggeligt :-) Jeg holdt jo også fingrene i lommen, men jeg kan se på billedet, at jeg SKAL ha gang i den islandske kjole - den kan jeg simpelthen ikke leve uden ;-)

Skriver lige til dig vedr. en omgang lørdag- eller søndagsstrik :-)

Gitte K sagde ...

Godt at aftnen levede op til dine forventninger, og du har ret det er skønt at være sammen med ligesindede og får en masse skøn inspiration

Strikkefuglen sagde ...

Godt at det blev en god oplevelse for dig for hold da op hvor ser det hyggelig ud :-) uhh jeg er ikke sikker på at jeg ville kunne modstå de fristelser af lækkert garn :-)

Irene sagde ...

Det er bare skønt at komme i en strikkecafe.
Skønt at være sammen med andre som har den samme lidenskab.

Madam Munch sagde ...

Jamen det var godt at du kom med på vognen. Jeg synes at samvær med strikkere er en meget positiv oplevelse. Vi mødes om det fælles tredje og er alle ligeværdige.

Vibekes lille ullne sagde ...

Det så riktig så koselig ut! Mye fint garn som vanlig i danske strikkebutikker. Det blir nok ikke siste gang. Det blir spennende å se det islandske garnet ditt. :)

vidunderlige univers sagde ...

hvor dejligt med sådan en cafe... Savner det også her i Randers - måske noget begynder og så helst i hæklerier;0)
KH Iben

Aslaug sagde ...

Det er så hyggeligt at mødes med andre om en fælles interesse.
I de strikkecafeer jeg går i, kan der ikke købes garn og det er da vist meget godt - jeg kunne meget nemt blive fristet :)

ToRemember sagde ...

Jeg er så heldig at være med på strikkecafé og har kigget lidt på din blog - imponerende. Hvor er der mange fine ting.
Jeg var også glad for at lære en anden opslåningsteknik og har allerede brugt den.....
Vi ses
Hilsen Inga