torsdag den 31. oktober 2013

Mere til ønskesedlen


Der er kommet 2 nye strikkebøger fra Turbineforlaget,
som nok kan friste en og anden her op mod jul. 
Især hvis man ikke kan strikke, og gerne vil kunne det - 
eller hvis man er til hurtigstrik.


"Lær at strikke, elsk at strikke' af Anna Wilkinson (oversat af Sidsel Sangild)
er på 144 sider med lækre og meget overskuelige strikkevejledninger, og gode, lette 
mønstre. Den koster kr. 249,- og jeg vil klart anbefale den til en strikker in spe,
eller en begynder eller øvet, der gerne vil have mulighed for at lære nyt.
Der er fx også flerfarvestrik og mønsterstrik i nogle af modellerne,
og bogens layout er lækkert i farve og komposition. 


og igen: fotokvaliteten jeg her viser jer, er ikke bogens niveau,
men må tilskrives indebelysning og mobilkamera hos mig  ;o),
jeg ville bare vise jer eksempler på et par af modellerne, og bogens anskueliggørelse
af forskellige teknikker. 
Jeg bliver glad når jeg bladrer i bogen og ser de farvestrålende modeller,
og der er flere af tingene jeg godt kunne finde på at strikke og lære nyt af.
Så under juletræet med den  :o)


Den næste bog er '1/2 time strike - hvad kan du strikke på en halv time eller mindre'? af Carol Meldrum, også oversat af Sidsel Sangild. Den er på 128 sider, og koster også 249 kr.

Den er til den utålmodige strikker - eller den strikker der vil se resultater i en fart.
Bogen er spækket med opskrifter på små finurlige dimser, babysko, hårsmykker, dyr, halsdimser, sågar billedrammer og urtepotteskjulere i strik. 
Også denne bog har klare og tydelige billedanvisninger, og flotte og letlæselige mønsterdiagrammer. 
Også denne bog har et flot og gennemført layout.

Modellerne vil jeg kaste mig over, hvis jeg lige skal lave lidt pynt, eller fx kalenderpakker. 


Som I kan se, er der rigtig mange muligheder.

I nederste højre hjørne er jeg gået igang med hjemmestrikkede vanter efter bogen 'Islandsk Strik',
som jeg skrev om forleden. Det kan ikke gøres på en halv time - og jeg må have fart på, hvis jeg skal nå alt det jeg tror jeg kan nå inden jul  ;o)


Nu vil jeg til at gøre klar til at skulle afsted i strikkecafé. 

God Allehelgens aften til alle jer derude bag skærmene.  :o)


7 kommentarer:

Irene sagde ...

Tak tak og selv tak :o)

GitteBlinkilde sagde ...

Lige en bog for mig :-)

Eva sagde ...

De bøger ser spændende ud.

Jeg prøver at lade være med at købe, men låner på biblioteket. I hvert fald i første omgang, - det er min erfaring, at jeg ikke får bøger brugt tilstrækkeligt.
Men hvis jeg så låner én, der bliver et hit, så køber jeg den.

marion sagde ...

i lige måde håber det var en god aften :-)
Bøgerne ser spændende ud måske den begynder bog skal under juletræet til min niece som lige er begyndt at strikke :-)

marion sagde ...

hvis du gerne vil have den opskrift på den hue der, gider du så ikke lige sende mig en mail på marion.r@net.telenor.dk for har ikke din mail :-)

Lis sagde ...

Tak for tip. Det er da bestemt gode bøger. Især den sidst er da en som kan bruges både til datteren og min veninde i julegave.

Kh. Lis

vidunderlige univers sagde ...

Sikke skønne inspirations bøger.. overvejer om jeg en skønne dag skulle få lært at strikke... Kan godt forstå at du bliver helt vild for det er da dejlige ting og farver der vises..
Kunne se i dit forrige indlæg at du nævner det nye jule blad håndarbejde.. Har ikke købt det - synes det er så dyrt - men nu så jeg dit indlæg og blev fristet alligevel hihi- KH Iben