onsdag den 30. oktober 2013

Julemagasin - og færdii


Måske husker I hvor fortørnede mange af os var sidste år,
da Kreativ Strik udkom med sit Julemagasin ?
Ok - det var ikke meget strik det indeholdt,
men jeg tror  heller ikke helt det var gået op for os, at det var et særnummer,
vi fik sammen med andre magasiners læsere.

I år er det derfor med en noget anderledes positiv tilgang jeg åbner for bladet. 
Og større bliver glæden også, når jeg ser, at det rent faktisk også (bl.a.) indeholder strik
- og tilmed strik jeg kan finde på at lave  :o)


Jeg viser i flæng (og underskylder den dårlige billedkvalitet der må tilskrives indendørs belysning og mobilkamera) disse skønne islandske (nordiske) trøjer af Maja Nebsbjerg,
og ikke mindst skønne julegaveegnede vanter, sokker og pulsvarmere af Rachel Søgaard.
Jeg kunne snildt finde på at kaste mig ud i vanter i mit restegarn  :o)



Tørklædet dertil er også skønt. 
(der er også nogle fantastiske huer i bladet, jeg ikke lige fik fotograferet, og som Stine har lavet. Måske når jeg at strikke sådan en til jul også, og så kan I jo se den 'live' ).

Nå ja, det er jo dilemmaet ved at fremhæve nogen - så er der andre der bliver overset.
Men jeg vil sige, at det er et blad spækket med super flotte og spændende ting som den kreative sjæl
hurtigt kan forvandle til juleting og gaver.
Som fx træerne - også af Rachel Søgaard, eller det skønne nisse/snemandspar af Gitte.
Ja herligt at se hvordan blogverdenen gør sig i magasinet,
for sørme om ikke også Tina er med i bladet som gæstedesigner i en artikel om Tina Dalbøge og den hjemmelavede. Inspiration mangler der bestemt ikke. 


Pyha alt det man sådan bliver inspireret til  ;o)

Jeg er glad for mit julenummer  :o)

Nu blev jeg heldigvis færdig med 'Afmæli' igår, og der er røget nyt på pindene.
Vanter og mere Redy.  I får se ... 
For der er mange strikketing der skal nås i den travle tid op mod jul.


8 kommentarer:

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Kære Mona

Jeg er glad for at læse at du godt kan lide flere at tingene i bladet i år;)

KH. Stine

Mie sagde ...

Tak for turen i bladet Mona - jeg føler mig klart fristet :-)
Knus

Karen Elisabeth sagde ...

Det ser også ud til at være et skønt blad de har frembragt i år...

Måske skulle man lige suse forbi kiosken og købe det :0)

Madame sagde ...

Det er meget smukke modeller du viser med de klassiske mønstre. Ville ønske jeg kunne strikke :o) Men jeg jagter jo den slags på mine loppemarkedsture.

Mette G. sagde ...

Har også fået bladet og er enig. Der er mange fine ting i. Skønne farver på din trøje!

marion sagde ...

Dejligt at glædes over ny inspiration.... Glæder mig til at se hvad du finder på :-)

Lydert sagde ...

Uha, alle de fristelser, det bliver da sværere og sværere kun at have 24 timer i døgnet

Lilli sagde ...

Det er et dejligt og inspirerende blad....pga dig blev jeg fristet til et abonnement ;-)