lørdag den 19. oktober 2013

Endnu en Redy


Endnu en Redy er røget af pindene.
Dennegang en bordeaux søster-julegave trøje.
Garnet er knoll iblandet godt 2 ngl. blackhill silk mohair i grå.
Begge dele fra garnudsalg.dk.
Opskriften findes på Ravelry.
Strikket på rundpind 4.


Jeg er imponeret over hvor flot de to garner blander sig.
Det er super blødt og mohair-agtigt. Måske kan I fornemme overfladen på billedet herunder?
- og ja, mærket kom frem på forsiden. Det ville simpelthen genere i nakken  ;o)
Jeg tror den bedste gengivelse af farven er på det aller øverste foto.

Og igen - det er en super nem og hurtig model at strikke. 
Det tog mig kun en uge - men en uge med god strikketid.
Montering er der næsten ikke noget af.
Modellen er lige til at flytte ind i.


Og så matcher farverne det smukke efterår :o)


10 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Du er godt nok hurtig. Hvor er den smuk - skøn farve.

Strikkefuglen sagde ...

Hvor er den flot og klæder hende så fin ;-) efteråret er så smuk.

Merete sagde ...

Endnu et stykke flot strik fra din hånd. Du er hurtig med pindene- Skøn farve

Lydert sagde ...

Jeg skal da love for, du har haft fart på.
Det er en ret lækker bluse, den må jeg vist hellere se lidt nærmere på

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Flot ser den ud og i god tid er du også;)
"Glemmer" din søster så gaven til selve Juleaften??

Kh. Stine

Strikkeheksen sagde ...

Den var så fin og så let, Mona :-) Tusind tak for en rigtig dejlig eftermiddag - jeg har rost din gulerodssuppe til skyerne - det var delikat med appelsin og græsk yougurt :-)

Lis sagde ...

Den er altså meget flottere end den første. Jeg synes det er synd for din søster, at hun får lov at prøve en dejlig bluse og så gemmer du den bare væk i to måneder, tsk tsk... Tror jeg finder nogle nisser hun kan få i trøst fra mig.. Så kik efter post., men du må ikke åbne den.

Kh. Lis

Dorthe sagde ...

Du er sørme hurtig. Den er rigtig flot og dejlig farve den klæder dig sørme også

Strikkeglæde sagde ...

Den er også blevet rigtig fin og der er da fart på pindene hos dig ;-)

Irene sagde ...

Jo man kan næste mærke hvor blød den er ... og hold da op, du er godt nok hurtig !!