tirsdag den 15. oktober 2013

Efterårsfarver - og strikketips.


Den næste Redy er under opsejling. Farverne ser I her  :o)
Det drejer sig om en spole bordeaux Knoll, købt hos garnudsalg.dk,
og en grå Blackhill Silk Mohair, købt samme sted. 
Jeg tror jeg kommer til at bruge godt 2 ngl. af sidstnævnte.


Farverne giver et flot spil sammen, ikke ulig de farver vi ser i naturen lige nu.
I får den forhåbentlig at se med indhold i slutningen af ugen.
Det går hurtigt når der er ferie i sommerhuset  :o)

I øvrigt har Mona ret : det er 'sidesømmen' der mangler på min Gollum Redy. 
Jeg overså den simpelthen i opskriften  ;o) . Den er med på den nye ;oD

Roserne på billedet nedenunder er fra haven i sommerhuset. Utroligt så flot de står endnu.


Forleden skrev jeg, at jeg havde fået flere nye strikkebøger.
Dem anmelder jeg hen ad vejen - men jeg glemte at vise jer denne lille 'Strikketips'
af Sys Fredens. Den indeholder stort set alt hvad en strikker bør vide.
Der er forskellige tips og tricks, også for den, der selv ønsker at designe. Jeg nævner i flæng:
Montering, beregning og omregning af opskrifter, magic loop, flerfarvestrik, hulmønster, osv osv.
Og så kun til 100 kr  :o)


9 kommentarer:

Lydert sagde ...

Fantastisk smukke farver du bruger til din nye Redy, og jeg skal da love for, der er fart på.
Fortsat rigtig god ferie

Fru Knudsen sagde ...

Det er vist en strikkebog som skal på min ønskeseddel til jul

Lis sagde ...

Super smuk farve du har valgt.
Jeg har lige købt tre nye af Sys Fredens, desværre ikke den du nævner,men den bør jeg vist ogs¨ å eje.

Det var en kold temperatur hos dig i sommerhuset, men det er ikke varmere her i Vejers.

Kh Lis

Annette sagde ...

Har lige - efter at have set dit seneste indlæg - måtte eje opskr på Redy - den har jeg garn til og tror den falder i mine døtres smag....let og luftig model....
Tak for inspirationen.... Dejlige farver du har valgt til to'eren..

Strikkeglæde sagde ...

Spændende farver du har valgt til din Redy, det er da virkeligt skønt at få fat i en opskrift man er glad for. Fortsat god efterårsferie!

Strikkeheksen sagde ...

Ja, det er da rørende billigt :-) Jeg kender også det med at blive bidt af en model og så strikke den i flere varianter. Engang imellem er det nemlig også dejligt, at kende processen på forhånd :-)

Glæder mig til at se dig og søster på lørdag :-)

Pernille sagde ...

Jeg har også været på Ravelry og lagt Redy som favorit, til en dag jeg når til manglende modeller på pindene :-)
Den er rigtig sød, kan godt opstå du lige strikker en til.
Tak tipset om bogen, den nå på ønskesedlen til jul :-)
Fortsat god ferie

Lilli sagde ...

Imponerende hvad du når at lave, Mona:-) det bliver flot med efterårsfarverne til redy- glæder mig til at se den...og fortsat god ferie i sommerhuset;-)

Lilli sagde ...

Imponerende hvad du når at lave, Mona:-) det bliver flot med efterårsfarverne til redy- glæder mig til at se den...og fortsat god ferie i sommerhuset;-)