tirsdag den 3. september 2013

Så er der faktaboks på min Bluse med Hulmønstre.


Nu er den både vasket og presset, 
og mønsteret viser sig fra sin smukkeste side.

Opskrift på Bluse med hulmønstre findes i Kreativ Strik nr. 3 2013,
Design Kathe Fog.
der er brugt 7 ngl hvis Mandarin Petit fra Sandness Garn. 
(jeg var meget i tvivl om hvorvidt jeg skulle vælge en sart blå - 
men valget faldt (som I kan se) på den hvide).


(den opmærksomme læser bemærker Gittes smukke bøjle, som jeg var heldig at vinde ;o)

Garnet var dejligt blødt at strikke i,
og det giver trøjen en behagelig tykkelse og lethed.
Mønsteret var som sådan ikke så kompliceret -
mine kvaler opstod ved, at str. ikke helt passede til min strikkefasthed. 

Da jeg startede ud i str. L blev den nærmest svarende til xxl,
så jeg måtte pille op og strikke i str. S i stedet. Det passer til en m/l.
Næste oppilning skyldes at jeg havde valgt at strikke på rundpind - 
og det gjorde noget ved hvordan mønsteret passede. 
Så ved I det, hvis I kaster jeg ud i modellen  ;o)

Hit or shit ?  Hit - helt givet. 



11 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Hvor er den smuk.

Pia sagde ...

Den er meget flot.

Hanne Rimmen sagde ...

Den er simpelthen blevet så fin. Et rigtig hit
Den kommer jeg nok til at se dig en hel del i ;o)
kh. Hanne

Mosekonen morgendug sagde ...

Åhhh hvor er den altså flot.
Jeg har aldrig kastet mig ud i hulmønster, for jeg synes det ser SÅ svært ud

Fru Knudsen sagde ...

Det var godt du var så vedholdende, godt du ikke blev alt for stresset. Du fik jo et super resultat.

Strikkefuglen sagde ...

Den er så flot og mønsteret kommer så fint frem i den hvide farve, godt valgt :-))

Madame sagde ...

Den er så smuk, og det er en fin lille detalje med dit navnemærke i halsudskæringen!

Frujensensunikum.blogspot sagde ...

Endnu engang hvor er den smuk

Lydert sagde ...

Det er da godt, du holdt ved, den er vel nok blevet flot, og så passer den til alting

Lilli sagde ...

Smuk!! Et kæmpe arbejde....

Aslaug sagde ...

Smuk og en trøje der kan bruges i mange år :)
Ønsker dig en super strikkefestival :)