søndag den 29. september 2013

Og nu til noget helt andet - zig zag nederdel !


Så blev den færdig, min multifarvede reste-sag af eget design.

Oprindelsen til den var, at jeg havde en del rester efter denne bluse,
og at en veninde havde nævnt noget om en nederdel af italienske designere, som hun havde.

Jeg ville simpelthen af med de rester,
så jeg tog mit taljemål og lavede en strikkeprøve.
Ud fra den, kunne jeg beregne maskeopslag, der skulle kunne divideres med 7.


De første ca 3 cm strikkede jeg glat, inden jeg begyndte på zig zag.
Strik 3 ret, 1 udt, 1 ret, 1 udt, 2 ret, 1 løs af 2 sm, træk over osv. 
Efter ca 7 cm i sort (eller hvad du finder passende), begyndte jeg på striber.
zig zag kun på hver 2. pind - og hver 2. strikkes glat.  Farverækker delelige med 2.


På vej ned over hofter og bag øges masketal.
Jeg gik fra 3 i en halv zig zag (7 i en hel)  til 4 (9), dernæst 5 (11)  osv. Endte på 7 (15),
så nederdelen får klokkeform, og det er muligt at bevæge sig i den.
Udtagningerne kom jævnt hen, ca hver 5-7 cm.
Man kan lave huller til bælte, eller lave en løbegang til elastik. Alt efter behag. 

Garnet er Eco Algodon fra Wilferts, Drops you, og Mandarin Petit fra Sandness
- alt i assorterede farver.

Og der er stadig et par rester, der måske omsættes i køkkenhåndklæder. Vi får se.

Og nu skal det så ikke være så hovedløst det hele ;o)


26 kommentarer:

Helle Marqvertsen sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Helle Marqvertsen sagde ...

Hej
Den er sød til dig ! Go ide til rester
Kh Helle

Trillemus sagde ...

Den er jeg vild med. Lækre farver og den klæder dig super godt.

Kh Mette

vibstrik sagde ...

Hvor er den fin:-) supergod ide

Mie sagde ...

Glad i låget nederdel. Masser af farve, spræl og glæde :-)

Pia sagde ...

Den er virkelig god til dig. God måde at få brugt rester på.

Irene sagde ...

Super super flot og sikke skønne farver. Jeg har en pose garn liggende som var beregnet lige netop til sådan en nederdel. Nu skal jeg vist igang

Lydert sagde ...

Hvor er den blevet skøn, den klæder dig rigtig godt

Mette G. sagde ...

Den er SÅ lækker. Fantastisk hvad du har fået ud af rester :-)

Mosekonen morgendug sagde ...

Flot, flot resultat du har fået ud af dine restegarner. Sidder godt og klær i de glade farver.

Eva sagde ...

Herlig måde at bruge rester på. Fancy Mona-design :)

Fru Knudsen sagde ...

Sikke da fine farver designere her har valgt

Sannes Fruerstue sagde ...

Super fin - og helt unik :-)

Madame sagde ...

Den er superflot og og den klæder dig rigtig godt!

Jette sagde ...

Flot sammen med det sorte tilbehør, og dejligt at få brugt alle de rester.

Lis sagde ...

Den er så smuk og wauv du ser godt ud i den skønne nederdel.
God ide til resterne.

Kh. Lis

Fru Olsen sagde ...

Hold da op, hvor er den blevet go! Og du har stylet den lige som den skal :-)

Tanja sagde ...

Den er bare blevet rigtig god. Kun fordi vi ved det at man kan gætte den er lavet af rester :)

laj sagde ...

Dejligt at få brugt sine rester på så flot en sag

Du ser rigtig godt ud i din nye nederdel

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Nøj, hvor er den skøn og supersej med sort skindjakke til :-)

Lise Halager sagde ...

Hvor er den blevet bragende flot <3

Fantastisk med skindjakken til - godt du fik hovedet med til sidst ;o)

unikarina sagde ...

Den klæder dig rigtig flot...

Strikkeheksen sagde ...

Den er da blevet super sej, Mona og skindjakken giver jo altså lige den rette coolness ;-)
Glæder mig til at se dig på torsdag :-)

Lilli sagde ...

Farverig og flot til dig. Strik og skind klæder hinanden så godt - og det klæder dig :-)

marion sagde ...

synes altså bare, at den er blevet så fed den nederdel.. er ellers ikke lige til strikket nederdele men din er da bare for lækker.. og kunne faktisk godt selv overveje at smide sådanne en sag på pindende :-) synes den klæder dig rigtig godt :-)

Karen's sagde ...

For pokker den er flot!!