onsdag den 11. september 2013

Nyt i kurven - og forberedelser til Fanø


Dette er et rigtigt reste-projekt !
En nederdel i bomuldsrester.
Modellen bliver zig-zag med varierende farver,
 rester fra en bomuldsbluse, jeg strikkede i sommer.

Om det bliver det strikketøj, der kommer med til Fanø vides endnu ikke.
Tanken var oprindelig, at den skulle være en UFO - mit livs første. 
(en planlagt UFO - ha ha) men det ligger alligevel ikke helt til mig, kan jeg mærke. 
Som den tvangs-strikker jeg er, kan det være, jeg simpelthen strikker igennem på nederdelen,
inden jeg kaster mig ud i de planlagte julegaver.  :o/

Forberedelserne til Fanø er ikke kun hvilket strikketøj, jeg skal have med,
men også forberedelse til workshop (mere garn/pinde), hvad skal vi se/opleve, etc.
 Desuden har Irene et forslag, som jeg vil give videre her - nemlig at vi har et badge, så vi kan kende hinanden. Det kunne være hyggeligt at møde rigtig mange 'bloglændinge' på Fanø.

Nå ja - og dresset skal da også lige forberedes ..
 Jeg må nok hellere udvælge, hvad der skal flashes, inden jeg kører hjemmefra,
så jeg slipper for at skulle have trailer med  ;oD

Det kunne fx. være denne strandskadetrøje fra Læsø ..


måske min poncho ? (som jeg heller aldrig rigtig får brugt)


For ikke at forglemme fugletrøjen - en ægte Fanø ting .. 
(åh ja - hvorfor bruger jeg dog ikke den noget mere?)


og så er der seneste skud på stammen (eller næsten seneste)


Svært at vælge, og nu må vi se, hvad det ender jeg der pakkes i kufferten. 

Jeg glæder mig helt vildt !!

ses vi ?

19 kommentarer:

Strikkefuglen sagde ...

Jeg håber at jeg kommer til at hilse på dig, det kunne nu være ret sjovt at mødes IRL :-) vil have dine trøjer og poncho i tankerne når jeg kommer derover og se efter dem.

Gitte K sagde ...

Hvis bare det var mig -:) håber at du får en dejlig tur og du får taget det sværere valg det er alle nogle smukke trøjer, ikke let at vælge.

Irene sagde ...

Din poncho og Fanø trøjen er jeg da helt vild med. Dem skal du altså bruge noget mere. Klær' dig rigtig godt de der varme farver
Men kan godt forstå alle dine problemet ang strikketøj og trøjer ... det er altså ikke altid nem at være strikker ... thi hi

Anette sagde ...

Nej det gør vi ikke ;-) . Jeg vælger at deltage i Webstriks festival i Maribo i stedet. Det bliver sikkert også hyggeligt. Glæder mig til at se billeder fra Fanø. God tur!

Lis sagde ...

Jeg skal nok se efter dig. Håber virkelig at møde dig.

Kh. Lis

GitteBlinkilde sagde ...

Din fugletrøje er fantastisk - den skal du have på :) Håber at i får nogle spændende dage på Fanø - det lyder så hyggeligt :-)

Mette G. sagde ...

Svært at vælge! Rigtig god tur.

Fru Knudsen sagde ...

Kommer jo desværre ikke til Fanø, så vi må mødes en anden gang. Jeg synes nu ikke at du er tvangs-strikker du er da god til at ændre på opskrifterne

Asli sagde ...

Jeg kommer også til Fanø! Måske vi løber ind i hinanden :-) Jeg er også i gang med at forberede dresset...men jeg har dog købt mig til det. Du kan se det ovre på min blog en af dagene :-)

eKirsten sagde ...

Nej, hvor er det flotte ting. Strandskaderne - der er også strandskader på Fanø - eller sidste skud er mine favoritter.

Strikkeglæde sagde ...

Det er altså dejlige trøjer/poncho alle sammen og til hver sit formål og humør, men du har ret den der fugletrøje fra Fanø den SKAL bruges meget. Den er så flot. Strandskade trøjen ender jeg også med at strikke - den er jeg vild med. Jeg kiggede en del på den da vi var på Læsø. Jeg købte garn til Zeus' gudetrøje istedet. http://www.laesoeuldstue.dk/pi/Zeus_s_Gudetrøje__koks_sand_S_2519_149.aspx.

Trillemus sagde ...

Jeg kan godt forstå, at det er svært at vælge hvad der skal i kufferten, når garderoben indeholder så mange lækre strik. Det er jo et luksus-problem :-) Rigtig god tur til Fanø og jeg glæder mig til at se din zig zag nederdel i friske farver.

Kh Mette

Lydert sagde ...

Det er altid dejligt at få brugt rester; jeg er dog ikke selv så god til det.
Fugletrøjen er helt fantastisk, den må du da se at få brugt.
Rigtig god tur til Fanø :-)

marion sagde ...

Håber du får en skøn tur.. og at du ikke behøver en trailer, for ja det er jo ikke nemt at vælge :-)

Desværre ses vi ikke, måske næste gang der kommer en tur... vi må se se men rigtig god tur :-)

Emmy sagde ...

Rigtig god tur til Fanø - jeg synes du skal tage din Læsøtrøje med - de strandskader er lige i øjet og dem vil du sikker møde mange af ved havet:-)

Uldbegavet sagde ...

Desværre ikke men jeg vil ønske dig en rigtig dejlig tur.

Lilli sagde ...

Det gør vi!! Glæder mig - sender lige besked til dig i weekenden...
Uhh jeg må da vist også til at finde lidt strik og garn frem....
Det er alle flotte ting - men har vi ikke bestilt sol og 22 grader???

Madame sagde ...

Hvor bliver det spændende - rigtig god tur! Håber du fortæller om oplevelserne, når du kommer hjem.

Fru Olsen sagde ...

Jeg tror du må tage traileren ;-) Bare det var mig der skulle til Fanø, men jeg må nøjes med en tur til Folegandros i morgen. Og strikkepindene skal IKKE med.
Hvor er din hvide bluse blevet god - den kunne jeg godt tænke mig at lave.